ГоловнаБлогиБлог Романа Насірова

Електронні сервіси: що потрібно знати українцям?

Поступово і виважено ми продовжуємо впроваджувати нові та вдосконалювати наявні електронні сервіси.

У 2015 році нам вдалося:• спростити процес укладання Договору про визнання електронних документів, Договорів лише за основним місцем обліку в електронному вигляді та надає право подавати податкові документи до будь-якого органу ДФС.

• запровадити новий електронний сервіс «Управління ЕЦП», для керівників підприємств, установ та організацій, які надають своїм працівникам право підпису податкових документів, а також на тимчасове виконання обов`язків керівників чи бухгалтерів.

• скоротити з 2-х днів до 2-х годин взяття на облік платників податків в органах ДФС та з 1-го дня до 1-єї години взяття на облік рахунків платників податків відкритих у фінансових установах;

• впровадити низку електронних сервісів, які дають можливість отримати інформацію з системи електронного адміністрування ПДВ. Мова йде і про запит/витяг щодо суми; отримання реквізитів електронного рахунку та залишку коштів на такому рахунку.

Хотів би поділитися приємною статистикою. На сьогодні з початку 2016 року на запити платників сформовано та надіслано 6 млн. витягів, тоді як за аналогічний період минулого року їх було усього 500 тис.

Мова цифр не є голослівною, тому з упевненістю можна сказати, що ми на правильному шляху.

Електроні сервіси надають можливість платникам економити свій час, отримувати необхідну інформацію, не відвідуючи органи ДФС.

Це може бути інформація про зареєстровані/скасовані реєстратори розрахункових операцій та книги обліку розрахункових операцій; відомості про доходи з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків в електронному вигляді; перевірка за номерами банківських рахунків інформації про перебування волонтера у Реєстрі волонтерів АТО, що мінімізує випадки шахрайства під час здійснення благодійних заходів, тощо.

Не зупиняючись на досягнутому, у лютому ми поставили собі за мету модернізувати «Електронний кабінет платника» (ЕКП).

Вперше в режимі он-лайн через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (далі – ЕКП):

- запроваджено оприлюднення інформації з реєстрів ДФС (дані про взяття на облік платників; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги ОРО; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами);

- впроваджено електронне листування з органами ДФС;

- надано доступ до особистої інформації (індивідуальний календар, реєстраційні та облікові дані, дані щодо розрахунків з бюджетом, перелік отриманих документів та поданої звітності платника податків);

- забезпечено можливість користування сервісами системи електронного адміністрування ПДВ (перегляд реєстру операцій та реєстру трансакцій) та системи електронного адміністрування реалізації пального (перегляд реєстру операцій обсягів пального та реєстру сум акцизного податку);

Є можливість сплатити податки, збори, платежі, єдиний внесок (для фізичних осіб).

Можна отримати відомості про отримані доходи та утримані податки з ДРФО, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб.

Подати декларацію платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця в електронному вигляді.

Також платник має можливість надіслати запит на отримання інформації, заяву на реєстрацію платником окремих податків, зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скористатись іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.

В рамках компаній декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» надано можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки з ДРФО, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб. Подати декларацію платника єдиного податку – фізичної особи - підприємця в електронному вигляді.

Приємно також, що українці не проігнорували наші нововведення, а навпаки активно користуються ЕКП. Станом на 26 травня кількість зареєстрованих користувачів складає 403 тис. осіб, а переглянутих сторінок більше 2,2 млн.

Варто також виокремити роботу ДФС в контексті впровадження електронного адміністрування реалізації пального. Зокрема, створено Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому вже зареєструвалося 3,6 тис. платників, Єдиний реєстр акцизних накладних (ЄРАН) та систему електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП).

Впровадження нових та вдосконалення наявних електронних сервісів, створення комфортних умов для платників є одним з пріоритетних напрямів роботи у розвитку партнерських стосунків між органами ДФС та платниками.

Роман Насіров Роман Насіров , Голова Державної фіскальної служби, відсторонений від посади з 3 березня 2017 року
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram