ГоловнаБлогиБлог Ирины Бережной

"Ваше право с Ириной Бережной" - программа от 17 ноября

LB.ua публикует текст и аудиозапись авторской юридической программы «Ваше право с Ириной Бережной». На нашем сайте вы сможете не только прослушать выпуски, которые будут еженедельно обновляться, но и прочитать их в текстовом виде. Свои вопросы к Ирине Бережной и Ирине Калинской отправляйте на электронный адрес [email protected].

"Ваше право с Ириной Бережной" - программа от 17 ноября

Вопрос: Какие документы необходимо предъявить в ГАИ для получения без экзаменов дубликата водительского удостоверения, взамен украденного? Евгений Семенович.

Шановний Євгене Семеновичу! Для отримання дублікату водійського посвідчення у разі крадіжки або в інших зазначених в ПОЛОЖЕННІ випадках необхідно виконати ряд дій та подати такі документи.

По-перше, це звернення з заявою до міліції за місцем вчинення злочину. Через десять днів вам мають видати постанову. Варто одразу зрозуміти, що для спрощеного варіанту відновлення водійського посвідчення вас цікавить постанова про порушення кримінальної справи. Постанова про відмову в порушенні кримінальної справи не дає права на спрощення відновлення водійського документу.

Далі - звернення в Районне відділення ДАІ, де за місцем особистої реєстрації треба отримати довідку про те, що посвідчення водія не вилучалося. Також одразу в цьому ж відділенні ДАІ потрібно перевірити чи всі штрафи погашені.

Також, потрібно перевірити наявність непростроченої медичної довідки. Інакше її також потрібно буде робити.

Наступний крок – МРЕВ.

Таким чином, в МРЕВ для спрощеного відновлення документів потрібно подати:

1. Паспорт або документ, що його замінює з відміткою місця проживання;

2. Свідоцтво про проходження навчання (екзаменаційна картка водія) або довідку ДАІ про підтвердження факту видачі водійського посвідчення;

3. Дві кольорові фотокартки 3,5 см на 4,5 см.;

4. Медичну довідку про придатність до керування автомобілем відповідної категорії;

5. Довідку ДАІ про те, що посвідчення водія не вилучалося;

6. Постанова слідчого про порушення кримінальної справи.

В усіх інших випадках повторно складається теоретичний та практичний іспит.

Фото: Макс Левин

Вопрос. У травні 2011 р., я звернулась у ПФУ з заявою про видачу довідки про відсутність заборгованості по сплаті стахових внесків. 30.05.2011 р. Посадовою особою ПФУ в м. Рівне мені було відмовлено у видачі довідки та пред’явлений Акт перевірки повноти нарахування та сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, в якому зазначено суму боргу 303,36 грн. за 2004 та 2005 р.р., відповідно довідку не видали. Звітність до Пенсійного фонду м. Рівне, передбачена законодавством, подавалась мною вчасно у встановлені терміни за всі роки. Прошу дати роз’яснення щодо правомірності дій ПФ України. Інна Юріївна.

Шановна Інно Юріївно! Дії ПФ правомірні, так як відповідно до ст. 5.3.3. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до ПФУ маємо наступне:

5.3.3. Страхові внески платниками, визначеними підпунктом 2.1.5 пункту 2.1 цієї Інструкції, сплачуються у такому порядку:

- протягом року до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада сплачуються авансові платежі в розмірі 25 відсотків річної суми страхового внеску, розрахованого ними самостійно з очікуваного чистого доходу, але не менше мінімального розміру страхового внеску за кожний місяць, розрахованого шляхом множення розміру мінімальної заробітної плати за відповідний місяць на 32 відсотки;

а відповідно до наданих документів ви сплачували менше:

Страховий платіж в березні 2004 становив

205*32% = 65,60 грн (сплачено лише 25,60 Різниця – 40,00)

Страховий платіж в червні 2004 становив

205*32% = 65,60 грн, (сплачено лише 28,48 Різниця – 37,12)

Страховий платіж в вересні 2004 становив

237*32% = 75,84 грн, (сплачено лише 1,60 Різниця – 74,24)

Страховий платіж в березні 2005 становив

262*32% = 83,84 грн, (сплачено лише 20,16 Різниця – 63,68)

Страховий платіж в червні 2005 становив

290*32% = 92,80 грн, (сплачено лише 4,48 Різниця – 88,32)

Вопрос. Протягом майже 10 років економісти Головного міжрегіонального управління статистики в місті Києві боролися за свої права в зарахуванні попереднього стажу роботи до держслужби. Справа в тому, що ще в 1995 році було доповнення Кабінету Міністрів, в якому зараховувся попередній стаж всім спеціалістам (економістам) підрозділів підготовки та випуску статистичних матеріалів. З цього списку з невідомих причин випали економісти ГМУС . Тобто зарахували тим хто по роботі підпорядкований ГМУС. За декілька останніх років 3 колишніх співробітника через судове рішення все ж змогли добитися справедливості. Однак через те, що я самотня пенсіонерка з розміром пенсіі 928 грн. при стажі роботи в даній організації майже 38 років, не можу дозволити собі адвоката, який би займався моєюсправою. Лілія Володимирівна.

Дійсно очевидна проблема порушення Ваших прав. Проте іншого механізму ніж подача судового позову - нажаль, не існує. Для зменшення судових та правових витрат раджу Вам об’єднатися з іншими колишніми співробітниками Головного міжрегіонального управління статистики в місті Києві, або звернутися за безкоштовною правовою консультацією до однієї з юридичних консультацій, яких є чимало в м. Києві.

Вопрос. Подскажите какие документы нужны, если возникла проблема с оформлением квартиры. Шишкін Олександр Олександрович. Суть проблемы вот в чём: есть решение суда о праве наследственности и все необходимые документы. Но горисполком забрал документы, (это мешает дальнейшему оформлению), ссылаясь на то, что они собираются подавать апелляцию из-за того, что их якобы не уведомили о проведении суда.

Шановний Олександре Олександровичу! Для оскарження рішення суду передбачено термін в 10 днів. Якщо рішення не оскаржене і набрало чинності, ви звертаєтеся до суду, ставите відмітку про те, що рішення чинне і отримуєте виконавчий лист. Далі з виконавчими листом звертаєтесь до виконавчої служби, яка в передбачений законом термін (до 6 міс) зобов'язана виконати рішення, тобто зобов'язати міськвиконком видати вам відповідні документи. Якщо ж міськвиконком оскаржив рішення першої інстанції, то залишається чекати рішення апеляції.

Вопрос. Моя проблема общая, она волнует тысячи людей, особенно пенсионеров. Проблема – за чей счет производится поверка водомера? Анатолій Миколайович.

Відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 р., роботи з періодичної повірки засобів обліку віднесено до переліку робіт з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій і включається до тарифів за оплату житлово-комунальних послуг. Якщо органом місцевого самоврядування, який відповідає за надання ЖК послуг, не включено до тарифу витрати щодо періодичної повірки та ремонту квартирних засобів обліку, то оплата споживачем цих послуг повинна здійснюватися згідно з укладеним договором між споживачем та виконавцем послуг шляхом додавання плати до загальної вартості послуг і обраховуватися згідно з Методикою визначення вартості метрологічних робіт, затвердженою наказом Держспоживстандарту України № 109 від 04.05.2005 р.

Але з іншого боку в ЗУ Про метрологію та метрологічну діяльність зазначено, що «Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання» (ст. 28 п. 3)

Це питання перебуває на розгляді Мінжитлокомунгоспу для розв’язання законодавчих неузгодженостей. Наразі ж, якщо засоби квартирного обліку перебувають у власності мешканців будинку, періодична повірка, обслуговування та ремонт здійснюються за їхній рахунок через тариф на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Ирина Бережная Ирина Бережная , Ведущая программы "Ваше право с Ириной Бережной"
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram