Компанія "Укрзалізниця" за перші шість місяців 2017 року провезли в потягах між Україною і Росією щонайменше 13 тисяч можливих безквиткових пасажирів.
Це випливає з різниці між кількістю осіб, які перетнули кордон поїздом, і кількістю пасажирів, яких перевезла "Укрзалізниця".
Згідно з даними прикордонників, українсько-російський кордон пасажири перетнули 1,2 млн разів (в обидва боки), при цьому розріз для потягів виявився таким:
Водночас, згідно з даними від УЗ, пасажиропотік за 6 місяців був таким:
Дані прикордонників враховують персонал поїздів, якого не вказано в даних "Укрзалізниці", яка рахує тільки пасажирів. Ця різниця повинна бути однаковою на виїзд і в'їзд, але це не так. Різниця між не-пасажирами, які виїхали і в'їхали в потягах, становить:
№5/6 Київ - Москва - 100 осіб
№55/56 Хмельницький, Жмеринка - Москва - 2,6 тисячі осіб
№23/24 Одеса - Москва - 2,3 тисячі
№61/62 Херсон, Миколаїв - Москва - 0,5 тисячі
№73/74 Кривий Ріг, Дніпро - Москва - 1,8 тисячі
№19/20 Харків, Суми, Кременчук - Москва - 1,4 тисячі
№73/74 Чернівці, Івано-Франківськ, Ковель, Львів - Москва - 4,5 тисячі
Загальна різниця - 13,2 тисячі.
Квиток з Києва до Москви в плацкартному вагоні коштує трохи більше за 1700 гривень, а мінімальна міжміська відстань з українського Конотопа до російської Суземки - 600 гривень. Тобто УЗ могла недоотримати мінімум 8 млн гривень від перевезення безквиткових пасажирів за півроку.
Працівники потягових бригад московських поїздів розповіли журналісту LB.ua, що безквиткові пасажири - не єдина схема додаткового заробітку. У багатьох провідників і начальників, які постійно їздять до Москви, є своя база клієнтів, які купують квитки в плацкартні вагони, але за неофіційну доплату провідники переводять їх у купейні.