Міністерство інфраструктури розробило проект закону про залізничний транспорт, який пропонує серйозно змінити галузь. Документ представив у середу на прес-конференції міністр Андрій Пивоварський, повідомляє прес-служба міністерства.
"Перше завдання - підвищення ефективності системи державного управління та регулювання та прискорення темпів євроінтеграції. Також - доступність залізничного транспорту для споживачів різних форм власності. Формування нових ринкових відносин на залізничному транспорті. І підвищення безпеки на залізниці", - розповів він.
У рамках реформи Укрзалізниця перестане існувати як адміністрація залізничного транспорту і одночасно учасник ринку. Для реалізації держполітики у галузі і координації діяльності перевізників буде створено Держагентство залізничного транспорту, держнагляд за безпекою руху здійснюватиме Національний орган з безпеки на транспорті, а окрема комісія займатиметься розслідуванням аварій.
Ціни на залізниці регулюватиме нова Нацкомісія з регулювання транспорту. Тарифи на перевезення складатимуться з трьох частин: інфраструктурної (з надбавкою на розвиток дороги), вагонної та тягової.
Також планується розділити пасажирські перевезення на комерційні та соціальні з чітким зазначенням, хто саме компенсуватиме збитки "Укрзалізниці" - держава чи місцеві органи влади.
За прогнозами Пивоварського, перші ознаки змін на залізниці будуть відчутні вже через рік-два після початку реформи.
Нагадаємо, що раніше Мінінфраструктури оголосило про початок автодорожньої реформи.