Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський оголосив про початок реформи дорожнього господарства в Україні, в рамках якої "Укравтодор" припинить існування таким, яким він є зараз.
На засіданні уряду у вівторок Пивоварський презентував концепцію цієї реформи. За його словами, якщо зараз 97% доріг в Україні знаходяться у незадовільному стані, то до 2020 року завдяки запропонованим змінам цей показник має скоротитися до 10%.
Пивоварський повідомив, що "Укравтодор" у рамках реформи відповідатиме виключно за дороги державного значення, а інші дороги відійдуть під управління місцевих органів влади. При цьому "Укравтодор" залишиться тільки замовником робіт. Підрядників вибиратимуть на відкритих тендерах, а контролюватиме якість робіт незалежний орган - surveyor (ведуться переговори, щоб вибрати на цю роль британську, австрійську або німецьку компанію). За словами Пивоварського, це має знищити корупційну схему розкрадання грошей в "Укравтодорі".
Також Кабмін планує створити спеціальний фонд, в який перенаправлятимуть дорожній збір. Його уже сплачують автомобілісти, однак він не витрачається на ремонт і будівництво доріг. У рамках реформи введуть цільове використання цих грошей.
Наступним кроком стане зміна технології будівництва - замість асфальтових доріг, для яких потрібен бітум - продукт переробки нафти, уряд стимулюватиме будівництво цементних трас. Крім того, планується розвивати практику концесійних і платних доріг.
За словами прем'єр-міністра Арсенія Яценюка, Кабмін матиме значний ресурс для реалізації цієї реформи. Він зазначив, що уряд Польщі виділяє Україні 100 млн євро, з яких 50 млн за домовленістю з прем'єром Евою Копач підуть на будівництво доріг до пунктів пропуску на україно-польському кордоні. Крім того, Світовий банк може виділити Україні 800 млн доларів, з яких половина піде на будівництво траси Полтава-Харків, а половина - на ремонт інших доріг.
Також у бюджеті є мільярд гривень на ямковий ремонт і 700 млн гривень на ремонт доріг у Карпатському регіоні, додав прем'єр.