Прем'єр-міністр Австралії Малкольм Тернбулл і голова МЗС Джулі Бішоп презентували перший комплексний огляд міжнародних зобов'язань Австралії за останні 14 років - "Білу книгу" зовнішньої політики Австралії'2017.
Про це повідомляє
"Завдання "Білої книги" - допомогти нам сформувати зовнішнє середовище так, щоб можна було просувати інтереси і цінності Австралії, захищати незалежність прийняття рішень, зберігати силу і цілісність наших інституцій... Вона формує рамки для забезпечення нашого процвітання і безпеки, через управління нашими міжнародними зусиллями протягом наступного десятиліття і поза ним", - йдеться в заяві зовнішньополітичного відомства.
Серед основних завдань, які визначає "Біла книга", - збереження, відкритість і процвітання Індо-Тихоокеанського регіону, створення додаткових можливостей для австралійських підприємств і працівників шляхом боротьби з протекціонізмом і впровадженням політики, яка допоможе австралійцям скористатися перевагами відкритої, конкурентоспроможної економіки; забезпечення безпеки громадян Австралії в умовах зростання загроз, таких як тероризм; сприяння миру і дотримання норм міжнародного права, підтримка і розвиток стабільного і квітучого Тихоокеанського регіону.
Для досягнення цих цілей уряд Австралії планує здійснити низку кроків. Зокрема, буде нарощувати зусилля, спрямовані на те, щоб країна залишалася провідним партнером для Південно-Східної Азії шляхом проведення спеціального саміту АСЕАН-Австралія у 2018 році, збільшення інвестицій в розвиток морської безпеки та зміцнення двосторонніх відносин (наприклад, нове стратегічне партнерство з В'єтнамом).
Значна увага буде приділена розширенню економічного і безпекового співробітництва, в тому числі шляхом створення з тихоокеанськими партнерами нового австралійського коледжу з підготовки правоохоронних кадрів на рівні керівного складу. Також уряд покладе початок новій програмі цивільного розгортання Australia Assists, яка дозволить щорічно направляти понад 100 гуманітарних фахівців у країни і місця стихійних лих і катастроф.
Важливе значення надається розширенню мережі ЗВТ для охоплення більшої кількості партнерів, зокрема заплановано до 2020 року охопити 80% зовнішньої торгівлі (зараз 64%).
Крім того, уряд запровадить стратегію нетарифних заходів, щоб краще визначити перешкоди на шляху торгівлі для австралійських підприємств і реагувати на них, і розробить новий підхід до брендування, щоб рекламувати австралійську комерційну, освітню та культурну продукцію на конкурентному глобальному ринку.