Соціальна мережа Facebook розповіла про створення нової функції, яка дозволить користувачам перевірити, чи читали вони пости, створені петербурзьким Агентством інтернет-досліджень, також відомим як "фабрика тролів".
Про це йдеться в повідомленні соцмережі.
Функція з'явиться в розділі "Довідковий центр" (Help center). Там буде показано, на які з пов'язаних з "фабрикою тролів" сторінки у Facebook і в Instagram користувачі підписувалися або яким з них ставили лайки. Період видачі інформації буде обмежено січнем 2015 року - серпнем 2017 року.
"Важливо, щоб люди розуміли, як з-за кордону намагалися сіяти розбрат і недовіру з допомогою Facebook перед і після виборів у США 2016 року", - заявили в компанії.
Передбачається, що нова функція з'явиться до кінця цього року.
На початку вересня компанія Facebook заявила, що під час передвиборної кампанії в США зареєстровані в Росії сторінки купили більш ніж 3000 оголошень, що "сіють суперечності в суспільстві". Подробиць оголошень не розкривали, проте повідомлялося, що в них порушувалися питання, пов'язані з легалізацією зброї, міграційними проблемами і ЛГБТ-спільнотою. Пізніше було зроблено жорсткішими правила розміщення політичної реклами в соцмережі.
Крім того, стало відомо, що "фабрика тролів" організувала у США близько 40 мітингів і акцій протесту у 2016-2017 роках. За даними видання, щомісяця "фабрика" витрачала близько 200 тис. рублів на оплату роботи місцевих організаторів акцій, перельоти, витрати на поліграфію та техніку. На просування в соцмережах йшло близько 260 тис. рублів щомісяця.
Також "фабрику" використовували для розпалювання в країні расових конфліктів і політичних заворушень. Залучення активістів здійснювалося за підтримки онлайн-груп рухів BlackMattersUS і BlackFist. Їхньою метою було "заохотити активістів до організації протестних акцій, занять самообороною і створення музичних кліпів".
"Фабрику тролів" пов'язують зі структурами російського мільярдера Євгена Пригожина, якого називають "кухарем Путіна".