Запропонований Мінінфраструктури проект закону "Про залізничний транспорт" значно погіршить умови ведення бізнесу в Україні, він дасть органам контролю ще одну формальну можливість тиску практично на будь-яке велике підприємство в Україні. Про це заявив керівник комітету залізничного транспорту Федерації роботодавців транспорту України Дмитро Демидович у коментарі порталу ЦТС.
"На сьогодні Укртрансінспекція, або майбутня інспекція, яка контролюватиме питання безпеки, займалася безпосередньо інфраструктурою на залізниці. Який сенс тепер запускати її на територію промислових підприємств. Нехай бізнес сам займається своєю інфраструктурою. Навіщо ми ускладнюємо взаємини між бізнесом, міністерством, інспекцією і т.д.? Я вважаю, це абсолютно зайва ініціатива, яка не повинна бути в цьому законі", - наголошує Дмитро Демидович.
За його словами, проект МІУ, на жаль, розроблено без консультацій з учасниками галузі та без урахування їхньої позиції. У результаті його ухвалення призведе до зниження рівня інвестицій у розвиток виробництва, оскільки тарифна політика у сфері перевезень стане непрозорою і непрогнозованою. Робота підприємств, пов'язаних із залізничними перевезеннями, залежатиме від рішень Національної комісії регулювання транспорту, яка отримає право затверджувати тарифи без обговорення з учасниками ринку.
"Сьогодні залізниця, Міністерство інфраструктури обговорює тариф, проводить відкриту дискусію, є слухання. Закон про природні монополії передбачає, що НКРТ стверджує тариф самостійно, без дискусії. Це буде гра в одні ворота. Зверніть увагу, що на останній зустрічі, на якій обговорювали підвищення тарифів на перевезення, було дуже багато учасників. Завтра ми цю дискусію втрачаємо", - підкреслив Дмитро Демидович.
При цьому він зазначив, що питання стратегічного розвитку залізниці і рівень тарифів на перевезення слід обговорювати з усіма зацікавленими особами. Експерт наголошує, що із застосуванням положень закону, автором якого виступає міністерство, можуть також виникнути труднощі, оскільки його фундаментальні визначення вимагають пояснень. Це наслідки відсутності діалогу з галуззю в процесі розробки документа.
"Закон доволі складно написаний у цій частині, і важко зрозуміти, що таке громадська інфраструктура, що таке негромадська інфраструктура. Я, наприклад, так і не розібрався, розділилися думки і в юристів із цього питання. Тобто є маса моментів у законі, які вже на цьому етапі породжують конфлікт інтересів", - зазначає голова комітету залізничного транспорту Федерації.
Як повідомляли, проект закону України "Про залізничний транспорт", який Міністерство інфраструктури передало на розгляд у Кабінет Міністрів, спровокував безліч нарікань з боку експертів. На їхню думку, закон однобокий і враховує тільки позицію чиновників. У законі не врегульовано механізму інвестування в залізничну інфраструктуру, відсутні можливості для бізнесу контролювати використання вкладених ними коштів. У тому числі не прописано обмеження для цільового використання "Укрзалізницею" коштів, які надходять як інфраструктурна частина тарифу.
Зазначають також, що законопроект орієнтується у формуванні тарифів на тарифи світового ринку, при цьому не враховано таких специфічних українських факторів, як розвинена мережа залізниць, сформована вантажна база і висока інтенсивність залізничних перевезень.