Державне підприємство "Антонов" планує внести зміни у військово-транспортний літак Ан-70, про свою готовність узяти участь у модернізації вже заявили компанії з Саудівської Аравії, ОАЕ і Туреччини.
Про це повідомила прес-служба концерну "Укроборонпром", до складу якого входить держпідприємство.
Планується, що в рамках модернізації Ан-70 отримає нові електронні системи (авіоніку) і позбудеться російських деталей. Так він стане другим після Ан-132 літаком без комплектуючих з РФ.
2016 року перший віце-президент "Антонова" Олександр Коцюба в інтерв'ю Лига.net говорив, що частка російських комплектуючих в Ан-70 - близько 50%. "Наприклад, гвинтовентилятори "сімдесятки" виробляють тільки в російському Ступіні. Це унікальний механізм, без якого відтворити Ан-70 в нинішньому вигляді практично неможливо. Нам залишається або створити такі самі, або встановити новий двигун", - говорив він.
Літак Ан-70 - одна з останніх розробок українського "Антонова". Реалізація цього проекту велася з першої половини 1990-х років, а останні випробування Ан-70 закінчилися тільки навесні 2014 року. Літак здатен розвивати швидкість до 780 км/год, здійснювати польоти на відстань до 7,8 тис. км і сідати на ґрунтові злітно-посадкові смуги завдовжки 600-800 м. Літак вкороченого зльоту і посадки здатен перевозити до 300 десантників або 47 тонн вантажів. Вартість Ан-70 - $67 млн.
Досі були випущені лише два дослідні зразки Ан-70.
Ан-70 є головним конкурентом російського літака Іл-476 і французького Airbus A400М.