ГоловнаЕкономікаБізнес

МІУ звинуватили в ігноруванні проблеми залізничного сполучення з Донбасом

Через реформи УЗ питання вантажних перевезень у підвішеному стані.

МІУ звинуватили в ігноруванні проблеми залізничного сполучення з Донбасом
Фото: metinvestholding.com

Для вирішення проблеми безперебійного залізничного сполучення з Донбасом керівництву "Укрзалізниці" доводиться взаємодіяти і з РНБО, і з парламентським комітетом безпосередньо, оскільки чиновники Міністерства інфраструктури фактично самоусунулися від цього завдання. Про це повідомляють "Комментарии".

"Згідно з постановою Кабміну, на початку березня 2016 року відбулася ліквідація держпідприємства "Донецька залізниця", що забезпечує транспортне сполучення з непідконтрольними територіями. Замість ДП створено однойменну регіональну філію ПАТ "Укрзалізниця". На жаль, у результаті реорганізації не врегульовано питання з оплатою за вантажоперевезення з непідконтрольних територій. Через це потяги зупинялися вже кілька разів. І зараз вивезення продукції з підприємств Донецької та Луганської областей, як і доставка на них сировини з інших регіонів України, висить на волосині. Треба віддати належне - залізничники вирішують завислу проблему, незважаючи на політичні спекуляції і "криві погляди", які так чи інакше супроводжують цю тему", - зазначає видання.

За його інформацією, єдина умова РНБО - перенесення управління залізницею на контрольовану територію. Це виключить несанкціонований доступ до єдиної диспетчерської системи України і позбавить терористичні угруповання доступу до інформації про пересування транспортних потоків українською територією, в тому числі потягів оборонного значення. У парламенті також не мають нічого проти залізничного сполучення з підприємствами. Але підтверджують позицію РНБО - центр управління "Донецькою залізницею" повинен бути на українській території.

У парламентському комітеті заявляють, що "м'яч зараз на боці міністерства, пропонуйте рішення, механізми, дійте". Однак Міністерство інфраструктури власної позиції не окреслило.

"Міністерство на час тривалої відпустки Андрія Пивоварського очолив "апаратний" чиновник Володимир Омелян. Чи вистачить новому керівникові волі для рішучих кроків? Адже разом із питанням перевезень підвішеною залишається доля 20 тисяч працівників "Донецької залізниці"... "Паркетні" генерали 2014 року найчастіше виявлялися нездатними брати на себе відповідальність за прийняття рішень. Зневірившись отримати наказ від скутих страхом чиновників, командири середньої ланки діяли на свій страх і ризик, рятуючи техніку і життя солдатів. Схожа ситуація відбувається сьогодні в "економічному АТО", - резюмує видання.

Нагадаємо, керівник "Укрзалізниці" Олександр Завогородній звернувся до голови РНБО Олександра Турчинова з проханням дозволити філії ПАТ "Укрзалізниця" співпрацювати з підприємствами, які працюють у зоні АТО відповідно до українського законодавства. Проходження вантажів через пропускні пункти відбуватиметься під наглядом силовиків - пересування поїздів транспортною мережею "Донецької залізниці" проконтролюють спецслужби і прикордонники. Такий механізм дозволить зберегти мільярдні надходження не тільки в державну казну, а й у бюджет самого транспортного держпідприємства.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram