У широкому сенсі під лобізмом розуміють будь-яку діяльність громадян, асоціацій бізнесу, партій та інших організованих груп тиску (в тому числі й політичних) по відстоюванню своїх активних інтересів. Варто особливо підкреслити, що в рамках цього підходу лобізм - це не тільки тиск бізнесу, громадських організацій на органи влади, а й діяльність самих суб'єктів влади, спрямована на просування своїх корпоративних інтересів, отримання особливих владних преференцій тощо. Саме лобіювання призводить до абсолютно чіткого розподілу приватного і публічного. В країні, де є лобіювання, немає олігархів, там є великий бізнес, який абсолютно прозоро комунікує з владою. Відповідно, якщо така практика існує на законодавчому рівні, держава має динамічний розвиток усіх демократичних процесів.
GR, лобізм чи адвокація - є частинами коректних комунікацій, які прагматично вигідні для розвитку України, та створюють можливість позбутися олігархізації та тіньового підкупу чиновницького апарату. Ми пропонуємо створювати абсолютно зрозумілі європейські інституції, які забезпечуватимуть якість політичних процесів, сприятимуть об’єднанню та розвитку профільних асоціацій. А Європа нас в цьому підтримує. Звісно, перед нами стоять серйозні виклики, але ми не боїмося складних задач.
На сьогоднішній день Україна потребує налагодження якісної комунікації між бізнесом і владою заради впровадження європейських стандартів розвитку GR та лобізму. Саме цій темі два роки поспіль ми організовували проведення Міжнародних GR Форумів, що проходили в Києві за участі європейських та вітчизняних фахівців і експертів у даному напрямку.
Розвиток ефективних механізмів взаємодії влади та бізнесу, на мою думку, може бути реалістичним і доречним в Україні, і безумовно спростить роботу для бізнесу, а також потенційних інвесторів, дозволить перейти на якісно новий етап комунікації.