Нещодавно жителі столиці стали свідками масштабного провалу по вулиці Борщагівській. Тепер на місці аварії потрібно відремонтувати 120 метрів каналізаційного колектору, який служив для водовідведення трьох районів Києва: Святошинського, часткового Солом‘янського та Шевченківського.
Міська влада «гасить» локальні пожежі - латає чергові провалля на дорогах. За такий підхід до міських комунікацій у підсумку ми – кияни - з наших кишень заплатимо вдвічі більше, ніж було би за планового ремонту, завчасно виявлених проблемних ділянок.
Мер Києва Віталій Кличко жаліється, що у міста нема 159 млн. грн. на першу чергу дублюючого колектора, хоча на те, щоб розставити агітаційні палатки по всьому місту він, зі слів очільника його адміністрації Володимира Бондаренко, спокійно виймає гроші з власної кишені.
Минуло декілька днів з провалу колектора на Борщагівській, як вже Оболонь, частина Подолу та Шевченковського району на дві доби залишилася без води через наступну аварію на каналізаційному колекторі.
«Близько 30% мереж, що знаходяться у власності Київводоканала, вичерпали свій нормативний ресурс експлуатації. Більшість колекторів прокладалися в 60-70 роках минулого століття, а в середині 90-х років більшість з них почали виходити з ладу. З 2008 року фінансування відбувається на рівні до 10%, а деякі програми фінансуються на рівні 0,5% від запланованого,» - сказала прес-секретар Київводоканала Наталія Іванчук.
Результат ми бачимо вже сьогодні. А завтра буде ще гірше.
Пропонуємо киянам перелік з 13 адрес, що склали дігери команди михайла Сторожука, де скоро можуть статися масштабні аварії через стан колекторів.
Якщо чиновники не реагують на попередження дігерів, так може пересічні кияни допоможуть згадати адміністрації міста їх обов*язки?
«Я розповім лише про ті комунікації, які досліджує наша команда. Це штольні, дренажні системи, ливневі колектори Київавтодору», - сказав дігер Михайло Сторожук на дискусії «Діалоги про Місто».
Виноградар, перехрестя пр. Василя Порика та пр. Правди. Під перехрестям розташований колектор зливної каналізації. В 2009 році, коли встановлювали рекламний щит, від великої маси землі, труба, що проходила 6 метрів під землею, сплюснулась та тріснула. Зараз тримається на шматках арматури, що поступово ржавіє та руйнується.
Вулиця Сирецька, де пролягає цегляний колектор. В минулому році в промзоні по вул. Сирецькій з’явилась воронка діаметром 25 метрів, глибиною 10 метрів. Вона розширюється, зараз вже близько 40 метрів. Є висока вірогідність, що, в разі аварії, на Фрунзе піде 5-ти метрова хвиля, і затопить Куренівку.
Контрактова площа 12. Під тротуаром є колектор висотою 1 метр. Колектор також з цегли, побудований у 1900 році. Тротуар висить у повітрі, тримається тільки на піску та щебні.
Перехрестя вул. Старонаводни́цької та Дружби народів. Під будівельною площадкою приміщення суду будь якої миті може утворитися яма 2 на 3 метри, глибиною 10 метрів, і шматок будівництва може провалитись.
Вулиця Єреванська 30. На глибині 15 метрів, проходить зливовий колектор, діаметром 1.5 метрів. Одна із стінок прямо під дитячим майданчиком тріснула та покосилась. Уявіть, мова йде про здоров’я і загрозу життю діточок, а проблемою ніхто не займається.
Поряд, на Єреванській 14, є великий розмив під землею, на глибині 12 метрів. Зверху росте тополь, який представники Зеленбуду відмовились спилювати (хоча дигери дуже просили), і тим лишили мешканців сам на сам із загрозою провалу.
Вулиця Чорноморська, маленька вулиця у промзоні, де плита колектору тріснула та висить у повітрі на ржавій арматурі. Коли проржавіє арматура, вулиця провалиться.
Вулиця Урицького 38, навколо дороги розмило ґрунт.
Вул. Марини Раскової 52-54, цегляний колодязь фактично розвалився.
На Одеській площі під дорогою проходить колектор великого діаметру, бетонна балка колектору зламана, провисла на арматурі.
Вулиця Антоновича, на початку серпня впала секція труби, в’їзд на ринок фактично висить у повітрі. В разі сильного дощу грунт може провалитися на 3-4 метри.
Якщо трапляються аварійні ситуації в центрі міста, адміністрація міста реагує швидше, але теж доволі «цікаво».
Так, Михайло Сторожук сказав: «Коли рухнув 4-х метровий колектор на розі вулиці Мечникова та Лесі Українки, вони просто підперли балку склепіння, що впала, шваброю. А коли під Хрещатиком з’явилась величезна яма в цегляному дні колектору і той провис у повітрі, Київавтодор почав ремонтні роботи тільки після того, як приїхали журналісти та відзняли цю аварію на телекамери.»
Наше місто все частіше провалюється під землю: бульвар Шевченка, Поділ, Богдана Хмельницького біля ЦУМу, Солом`янка, Либідська, проспект Перемоги… Всі ці провали – не лише результат зношеності доріг та підземної інфраструктури, допуску фур на територію міста під час спеки, а насамперед, – хаос в забудові та у розвитку комунальної інфраструктури міста.
Тут слід нагадати пану Кличку про 5-й пункт його передвиборчої програми:
Коли хоч щось із цієї програми буде виконано?