ГоловнаБлогиБлог Олега Костюшко

Автозакони з нашої кишені

Або що несуть нам Закони «Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів»

Фото: magnitka74.ru

Перед парламентськими канікулами Верховна Рада прийняла 2, без перебільшення, злодійські закони авторства нардепів Сухого Я.М. і Крайнього В.Г. Поіменне голосування тут.

Вони визначають так звану утилізацію старих транспортних засобів та сплату ще одного так званого екологічного податку, якщо ви купуєте ввезене імпортне авто.

Отже, по черзі. Приміром, маєте ви стару іржаву ще радянську «Ладу». Якщо раніше ви могли її здати на металобрухт і отримати прибавку до зарплатні або пенсії розміром у гривень 400-500, то тепер вас зобов’язують утилізувати старі автівки через спеціальні утилізаційні пункти і сплачувати за це гроші. Тобто тепер держава залазить у вашу кишеню!

Зі сплатою екологічного податку ще цікавіше. Він торкнеться ввезених імпортних авто, і не торкнеться так званого вітчизняного автомобіля «Ланос». Хоча що такого вітчизняного у тому «Ланосі», «Шкоді» та інших авто, якщо реально їх в Україні не виробляють, а лише збирають, пробиваючи на двигуні та кузові відповідний номер, та прикручують колеса.

Відповідником «нашого» Ланосу в тих же Штатах є «Форд», народний автомобіль.

Ось ціна на ФОРД Фієста від українського ділера Форд. Для зручності обчислення, трохи більше 13 тис. доларів США.

НОВА FIESTA - 105 990 грн

А ось ціни в США, взяті з цього сайту.

2013 Ford Fiesta

S 4dr Sedan - $12,705

S 4dr Hatchback - $13,668

Як бачимо, ціни в США і в українського ділера ФОРД є практично однаковими.

Провівши нескладне обчислення, щоб зрозуміти з чого складається ціна на ту ж Форд Фієста в Україні, маємо 20 % ПДВ - 17 665 грн. (майже 2000 доларів) і дещо більше 2000 тих же доларів розмитнення. Тобто аж 4000 доларів на такі-от Форди нам накручує держава. Виходить, ціна такого американського народного авто близько 9 000 тис. доларів СШАабо 72 000 гривень.

Як йдеться у статті 246.6 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів», ставки податку за утилізацію … під категорії М1 (легкові автомобілі) … - 5500 гривень.

Тобто згідно з цим законом той же Форд Фієста подорожчаж для нас на цю суму. І ці 5500 гривень положать в урядову та Васадзівську кишені.

Тепер поговоримо про народний автомобіль «Ланос», «Шкоду» та інші, за які не сплачують розтаможення, хоча, повторююсь, їх в Україні не виробляють, як Форд в США, а лише збирають. ПДВ за них, відповідно, також не сплачують.

Ось ціни на ЗАЗ Lanos седан

Порівняли ціну Форд Фієста (без ПДВ і розмитнення) і ціну «Ланос»?

На разі маю запитання до всіх, що такого гарного і довершеного є в тому «Ланосі», що він коштує як Форд?

Та повернімося до законів авторства нардепів Сухого Я.М. і Крайнього В.Г. Внаслідок їхніх псевдо-екологічних законодавчих новацій, нове імпортне авто – дорожчає, а за старе авто будь-якого виробництва (крім «Ланосів») – платимо державі через пункти утилізації.

Що саме такого хорошого для нас - громадян-автовласників і підприємців зробила держава, що ми тепер повинні віддавати немалі гроші Азарову і його уряду, а також великому авто магнату Васадзе, адже в кінцевому підсумку саме уряд і структури Васадзе отримають додаткові великі кошти?!

К утилизации и экологии эти законы не имеют никакого отношения. Их цель - любыми средствами выбить дополнительные деньги из граждан, даже ценой ухудшения их жизненного уровня

— Игорь Рыбаков, народный депутат, член комитета по вопросам налоговой и таможенной политики

Коли ці державні «щури» припинять визискувати з українців і українського бізнесу?

І скільки ж необхідно було отримати від «УКРАВТО» нардепам Сухому Я.М. і Крайньому В.Г., щоб підписати такий відверто антинародний законопроект?

Запитую: «Руки не болять?» Тому що мольбами українських громадян та бізнесменів вони взагалі-то скоро почнуть відсихати.

Окремо звертаюся до вас, кнопкодави!

Розумію, що ви тих двох законів не читали. Але ж могли б хоча б замислитись, скільки коштує авто, на якому їздить ваш земляк з рідного села? І де він візьме гроші на утилізацію авто, або ж чому він має платити Васадзе і уряду зайві п’ять з половиною тисяч гривень, якщо купить вживану іномарку в Німеччині.

Чому вашими стараннями український Іван зобов’язаний їздити на кориті за ціною, що дорівнює американському автомобілю, і повинен купувати це корито, бо воно тепер внаслідок так званих екологічних законів, прийнятих вами, (а по-чесному, внаслідок псевдо-екологічного рекету імені Сухого Я.М., Крайнього В.Г. і великого автомагната Васадзе), вважатиметься дешевшим за нормальний автомобіль???!

Згоден, що екологію треба покращувати і прибирання старих авто слід впорядкувати, але плата при цьому має становити в 20 разів менше, аніж пропонують нам, оскільки ми заробляємо в Україні, і наші Івани в гривнях заробітну платню отримують.

Та зрозуміло, що уряду і Васадзе те, що в 20 разів менше – нецікаво, адже ці хлопці не звикли цупити копійки по кишенях.

Олег Костюшко Олег Костюшко , ​Голова Благодійного та екологічного фонду, підприємець
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram