Український бізнес лише входить у стадію зрілості та має навчитись працювати за прозорими правилами, залучаючи західних інвесторів. Про це на Київському міжнародному економічному форумі заявив секретар Національної інвестиційної ради Борис Ложкін.
«Успішний бізнес працює на позитивну репутацію країни. Чим більше успішних компаній – тим краще сприймають країну в світі. Звичайно, бізнес в першу чергу має будувати власну репутацію, але успішні кейси десятків і сотень приватних компаній формують сприйняття країни, в якій вони працюють», - зазначив Борис Ложкін.
Він уточнив, що створення репутації держави є завданням не бізнесу, а самої держави. Соціально відповідальний бізнес може в цьому допомогти, але виключно на добровільних засадах. Борис Ложкін порадив бізнесу більше думати про власну репутацію.
«Стала позитивна репутація конвертується в довіру клієнтів і партнерів, і в кінцевому підсумку – в прибуток для приватного капіталу та зростання економіки для держави. Головний KPI репутації – відсоток, під який тобі надають кредит. Українському бізнесу лише 31 рік. Це приблизно між юністю та зрілістю. Для порівняння: культура бізнесу в США розвивалася століттями. Багато з наших власників не розуміють, нащо їм, наприклад, фінансовий аудит чи прозора звітність. Втім, це найбільш вигідна інвестиція, крім вкладень в самий бізнес: без аудиту кредит під 5% вам ніхто не дасть», - підкреслив секретар Національної інвестиційної ради.
На думку Бориса Ложкіна, період, коли великий бізнес в Україні ставив на перше місце прибуток за будь-яку ціну на шкоду репутації, вже минув. «Зараз власники зацікавлені у створенні прозорої структури, зрозумілої в тому числі стратегічним інвесторам. В свою чергу, іноземний бізнес чекає від України прозорості та зрозумілих правил гри. В принципі, це і є хороша репутація. Це стосується і державного управління, і окремо взятих підприємств, що прагнуть залучити іноземні інвестиції», - констатував він.
Борис Ложкін нагадав учасникам Форуму, що в світі зараз є «величезна кількість грошей, що їх було б необачно не використовувати». Провідна роль в їхньому залученні належить великому бізнесу, оскільки саме на нього дивляться іноземні інвестори, приймаючи рішення щодо вкладень в країну.
Нещодавнє залучення українським урядом 3 млрд дол. на західних ринках секретар Національної інвестиційної ради вважає ознакою покращення репутації.
«Попит на українські євробонди перевищив пропозицію втричі. Думаю, це прекрасна ілюстрація того, що репутація країни покращується. Нам довіряють. Але, з точки зору інвестицій, проблема вже не в репутації країни, а у відсутності достатньої кількості якісних інвестпроектів. Їх мають пропонувати і держава, і бізнес», - підкреслив Борис Ложкін.
Національна інвестиційна рада створена указом Петра Порошенка у 2014 році. Головою Ради є президент України, секретарем на громадських засадах у 2015 році став бізнесмен Борис Ложкін.