Екс-перша ракетка світового тенісу росіянка Марія Шарапова (зараз сьома у світі) визнала вживання допінгу.
Про це вона оголосила на спеціальній прес-конференції у Лос-Анджелесі 7 березня, інформує РБК.
Спортсменка розповіла, що тиждень тому вона отримала лист від Міжнародної федерації тенісу, в якому йшлося, що вона "провалила допінг-тест". У її пробі було виявлено мельдоній.
"Я зробила жахливу помилку. Я підвела фанатів. Я підвела весь спорт", - сказала Шарапова.
Тенісистка і її PR-команда зі спортивного агентства IMG вирішили дати публічні свідчення, не чекаючи офіційних звинувачень. Спортсменка розповіла свою версію того, що сталося: внесений до списку заборонених препаратів з 1 січня 2016 року мельдоній вона через проблеми зі здоров'ям вживала останні десять років і нібито просто пропустила новину про зміну статусу речовини.
"22 грудня я отримала email від WADA, в якому повідомлялося, які зміни внесено до списку заборонених препаратів. За посиланням можна було дізнатися, як виглядає цей список, але я не клікнула на нього", - заявила Шарапова.
Пробу, що дала позитивний результат, було взято на Відкритому чемпіонаті Австралії. На цьому турнірі Шарапова дійшла до чвертьфіналу, де програла американці Серені Вільямс.
На сайті Міжнародної тенісної федерації (ITF) опубліковано прес-реліз, у якому повідомляється, що Шарапову попередньо відсторонять з 12 березня.
Згідно з правилами Всесвітнього антидопінгового агентства, в гіршому випадку тенісистці загрожує дискваліфікація на чотири роки. У квітні Шараповій виповниться 29 років - таке тривале відсторонення від участі в турнірах Міжнародної федерації тенісу може означати завершення кар'єри спортсменки.
Як пише Bloomberg, через проблемний допінг-тест Шарапова найближчим часом може втратити $298 тис. Таку суму вона отримала як призові за участь в Australian Open.
Але набагато більше, ніж на корті, Шарапова заробляла на рекламі. Згідно з підрахунками американського журналу Forbes, Шарапова - найбільш високооплачувана спортсменка у світі. Цей статус росіянка утримувала 11 років поспіль. У 2015 році її річний дохід оцінювався у $29,7 млн.
Те, що не всі рекламодавці захочуть ділити репутаційні ризики Шарапової, стало зрозуміло відразу: через кілька годин після прес-конференції компанія з виробництва спортивного одягу, взуття та інвентарю Nike оголосила, що припинила дію контракту з тенісисткою.
"Ми засмучені і здивовані новинами про Марію Шарапову. Ми вирішили призупинити відносини з Марією до завершення розслідування. Ми далі стежимо за ситуацією", - йдеться в заяві Nike.
Для бізнесу Шарапової це серйозний удар. Саме бренд Nike став запорукою комерційного успіху тенісистки. Компанія з прибутком у $31 млрд була технічним спонсором Шарапової, коли та ще входила до юніорів. Зі зростанням популярності спортсменки Nike довірила їй курувати власну лінію одягу і взуття - балетки від Шарапової в якийсь момент перетворилися у найбільш ходовий товар «дочки» екіпірувальника Cole Haan, товар приносив виробникові мільйони доларів доходу. У 2013 році Cole Haan було продано, але співпраця з Nike тривала до останнього скандалу: у 2010 році сторони уклали десятирічний контракт на суму $70 млн.
Ймовірно, це була найбільша угода Шарапової: для порівняння, партнерства з Porsche і Head, за неофіційною інформацією, приносять їй по $2 млн на рік. Суми інших контрактів не розголошуються.