ГлавнаяБлогиБлог Ярослава Дубневича

Чи піде Азаров проти Президента, а облдержадміністрації – проти волі уряду?

Напередодні битви за державний бюджет України на 2014 рік вирішив написати кілька слів про ситуацію з одним з найбільш очікуваних джерел розвитку - Державним фондом регіонального розвитку.

Це реальне джерело коштів, котрі мали б піти на відбудову та будівництво шкіл, садочків та лікарень. І мало б воно становити не менше 1% від загального фонду державного бюджету. Простою мовою, якщо не відбудеться чергова маніпуляція при складанні проекту фінансового плану держави на рік – 3,5 млрд грн. Пишу про маніпуляції навмисно, посилаючись на пряму мову В. Януковича, зокрема на слова під час останнього засідання на Раді Регіонів, розтиражовані його прес-службою : «Він (державний фонд регіонального розвитку, автор) повинен запрацювати на повну потужність вже в наступному році. Я переконаний - як тільки запрацює цей фонд, у нас багато проблем зникне», - сказав Глава держави».

Про всяк випадок нагадую, що у 2013 році сума видатків на Державний фонд регіонального розвитку була втричі меншою аніж це передбачено Бюджетним Кодексом, - 980 млн. грн. Тож чи піде Азаров проти позиції Президента, ми побачимо дуже незабаром, коли проект за його підписом надійде у Верховну Раду України. Стрічка за кодом 0470 функціональної класифікації видатків буде відповіддю на це питання. Поки що, з надр Мінфіну, йде обнадійлива інформація – 3,510 8 млрд грн. Чи буде виконана настанова Президента побачимо,  думаю, одразу по саміту у Вільнюсі – раніше проекту в Раді я, особисто, не чекаю.

Однак, будь-яку добру справу можна згубити виконанням. Бюрократією і паперовими процедурами, котрі підміняють зміст і казначейськими перепонами. Разом з Олегом Канівцем, ми вирішили вийти на окрему ініціативу з даного питання. Зміст її зводиться до наступного. Логіка державного фонду регіонального розвитку зводиться до розподілу 70% бюджетних коштів - відповідно до чисельності населення, яке проживає у відповідному регіоні (рівня області, м. Києва та Севастополя) і 30% з урахуванням рівня соціально-економічного розвитку регіонів відповідно до показника валового регіонального продукту в розрахунку на одну особу (для регіонів, у яких зазначений показник становить менш як 75 відсотків середнього показника по Україні).

Таким чином, на нашу думку, ніщо не заважає уряду, при формуванні бюджету, передбачити  оці 70% бюджетних коштів у вигляді субвенцій обласним та міським бюджетам міст Києва та Севастополя.  Простою мовою, - нема чого чекати травня та червня, коли уряд спроможеться на затвердження проектів, котрі мають фінансуватися з Фонду. Будівництво шкіл та лікарень, садків та об’єктів ЖКГ не повинно  починатися з … серпня. Саме цю дату більшість обласних державних адміністрацій вказали як реальну в частині надходження документа з Кабінету Міністрів України у вигляді розпорядження № 508 від 22 травня 2013 р. «Про затвердження переліку інвестиційних програм (проектів), що фінансуються у 2013 році за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку».

Звісно, такий порядок, що означає реальну децентралізацію одного з найбільших джерел розвитку у Держбюджеті, що не зовсім влаштовуватиме уряд. Але в раді чимало мажоритарників, які за рік вже добре розуміють суть цієї проблеми.

Після оформлення такої ініціативи, ми знову її перешлемо у регіони, обласним радам та обласним адміністраціям. Переконаний, що більшість з них абсолютно позитивно поставиться до ідеї використовувати кошти Державного фонду регіонального розвитку  з січня-лютого, з надходженнями в подекадному режимі. У відповідях рад сумнівів не маю. От чи підсилять наші правки до Держбюджету та Бюджетного Кодексу, що є вкрай бажаним, відповідні листи з ОДА – невідомо.

Ярослав Дубневич Ярослав Дубневич , Народний депутат України
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook и Twitter