Розуміючи це, та маючи владний, адміністративний ресурс дуже важко втриматись не встромити в цей ПДВ-ланцюг свої інтереси. Але кожен владний послідовник робить це в міру власної розпущеності та IQ. Наприклад, попередники монополізували ПДВ-ланцюг, не сильно турбуючись про правові підстави, бо підстави були не правові.Приходять нові послідовники і ПДВ-ланцюг між світом та тіню не дає їм спокою. Під вічним лозунгом – тіньова економіка загроза бюджету, розробляються нові механізми адміністрування ПДВ-ланцюгом, адже значна грошова маса доданої вартості лежить перед носом, а на «реформи» не вистачає. Ось і з’являється ідея періодично «відключати» доступ власників ПДВ до їх тимчасово довірених державі активів. І щоб результат був максимальний, критерії мають бути гнучкі, наприклад змінювати їх в залежності від сезонної кон’юнктури галузі, восени: у будівельників та їх обслуговуючих структур, навесні: у фермерів і паливників, і далі по колу. При цьому, головне, мати можливість систему «відключення» коригувати швидко, бо національний підприємець суб’єкт кмітливий, швидко пристосовується.
Ось і запроваджено нову інфільтрацію в національний ПДВ-ланцюг у вигляді критеріїв зупинки реєстрації податкових накладних та інших тавро позитивної історії. І знову не сильно турбуючись про правові підстави, бо підстави знову не правові. Адже законодавець зобов'язав визначити критерії рішенням Уряду, а не "ідеями" ДФС умовно погодженими з Мінфіном.
Час зрозуміти, що наповнення бюджету взаємопов’язано із розвитком економіки, економіка розвивається від руху, і чим вільніше рух по ланцюгам: грошовим, ПДВ, інших каналах, тим швидше і якісніше розвиток. Особливо коли розрізнити тінь від світла в цій економіці майже не можливо, а може навіть у «особливий період» і недоречно.