Одного з ключових свідків Смоленської авіакатастрофи, що сталася 10 квітня 2010 року, Ремігіуша Муся цими вихідними знайшли мертвим у його будинку поблизу Варшави.
За даними польських медіа, тіло бортового техніка урядового літака Як-40, який приземлився у Смоленську напередодні падіння літака на борту з президентом Лехом Качинським, знайшла його дружина в суботу пізно ввечері.
Представник Варшавської окружної прокуратури Даріуш Сліпокура сказав в ефірі радіостанції Polskie radio, що 42-річний чоловік радше за все вчинив самогубство.
Польська Gazeta Wyborcza нагадує, що Мусь, який перебував у кабіні пілотів урядового літака, що привіз до Смоленська журналістів, розповів слідчим, що чув переговори диспетчерів аеродрому й екіпажу польського літака, яким летів Качинський.
Він стверджував, що чув дозвіл диспетчерів зійти на висоту 50 метрів, що було неприпустимим в умовах, які панували тоді над аеродромом, і порушувало правила, які визначали висоту для прийняття рішення про посадку або відхід на інший аеродром на 100 метрах.
GW зауважує, що на записах "чорних ящиків" урядового ТУ-154, який розбився під Смоленськом, не було інформації про дозвіл зійти на 50 метрів, про що говорив Ремігіуш Мусь. Видання додає, що загиблий член екіпажу Як-40, якому вдалося посадити літак, незважаючи на сильний туман, також говорив про те, що чув два вибухи.
Голова створеної найбільшою опозиційною партією "Право і справедливість" (PIS) спеціальної комісії, яка окремо розслідувала причини Смоленської трагедії, Антоній Мачеревич сказав порталу niezalezna.pl, що він шокований смертю ключового свідка і закликав забезпечити охорону для іншого члена екіпажу Артура Воштіла.
"У мене таке враження, що петля над всіма людьми, які можуть сказати, що насправді відбувалося в Смоленську, все більше затягується", - сказав він.
Польський урядовий літак Ту-154 з офіційною делегацією польських високопосадовців розбився 10 квітня 2010 року під час заходу на посадку в умовах сильного туману. За версією російських і польських авіаекспертів безпосередньою причиною трагедії стало те, що екіпаж неправильно зорієнтувався з висотою, на якій він перебував, і зачепив крилом дерево на підході до аеродрому, яке зруйнувало його частину і призвело до падіння машини.
Створена політиками PIS, співзасновником якого був Лех Качинський, комісія в серпні цього року офіційно назвала причиною катастрофи спеціально організований замах і переконує, що береза не могла розламати крило літака, а його було знищено двома вибухами.