Міністерство інфраструктури України проігнорувало пропозиції та зауваження членів Американської торгової палати (АСС) під час підготовки законопроекту "Про залізничний транспорт". Про це йдеться в листі АСС, направленому прем'єр-міністру України Арсенію Яценюку, пишуть "Українські новини".
"Під час зустрічей представники Мінінфраструктури та "Укрзалізниці" декларували готовність до такої співпраці, водночас з боку представників Палати були подані пропозиції до проекту Закону. Однак у кінцевій редакції законопроекту, анонсованій Міністерством інфраструктури України, практично жодну з пропозицій членів Палати не було враховано. Понад те, жодних обґрунтованих коментарів також не було отримано", - наголошується в документі.
Президент ACC Андрій Гундер вказує, що розроблений чиновниками МІУ законопроект містить низку дискримінаційних норм, які працюють в інтересах ПАТ "Укрзалізниці" і обмежують права інших гравців ринку.
"Присутність у проекті закону спірних і недосконалих норм нівелюють той позитивний ефект від зазначеного законопроекту, на який так розраховують представники як бізнес-спільноти, так і представники органів державної влади. Зокрема, йдеться і про механізм залучення приватних інвестицій у модернізацію, і створення об'єктів залізничної інфраструктури", - уточнюють в Американській торговій палаті.
На думку членів Палати, міністерський законопроект "Про залізничний транспорт" в такій редакції не можна подавати до Верховної Ради.
"У чинній редакції проект закону не відповідає інтересам галузі, його мають відкликати розробники і доопрацювати з урахуванням наданих зауважень", - заявили в АСС.
Як повідомлялося раніше, розроблений Мінінфраструктури законопроект "Про залізничний транспорт" отримав негативні відгуки як з боку учасників ринку, так і від різних бізнес-асоціацій. Зокрема, критикували монополію "Укрзалізниці" на розробку і будівництво об'єктів інфраструктури, а також відсутність механізму контролю з боку бізнесу за вкладеними коштами. Також негативні оцінки отримала норма, що впроваджує непрозорий механізм встановлення тарифів на перевезення без будь-яких консультацій з учасниками ринку.