В Україні з 31 січня починає курсувати новий контейнерний поїзд ТІС (порт "Южний") - Київ-Ліски - ТІС, запущений спільно з найбільшою світовою контейнерною лінією MAERSK, - про це повідомив співзасновник ТІС Єгор Гребенніков". За його словами, це другий контейнерний маршрут. Перший був запущений у Дніпро влітку минулого року. У перспективі контейнерні поїзди поїдуть також у напрямку Харкова, Запоріжжя, Тернополя та Львова.
"Новий поїзд щомісяця буде перевозити більш ніж 550 контейнерів в одному напрямку. Це мінус 12 тисяч фур на рік із перевантаженої траси Київ-Одеса. Для вантажовласників є низка переваг. Передусім вага. Можна перевозити контейнери, завантажені до 28 тонн, а не до 24, як цього вимагають вагові обмеження на дорогах. Ваговий контроль постійно посилюється, і ризикувати з "перевантаженням" незабаром ніхто не захоче, тому контейнер на залізниці, завантажений до максимальної місткості, - це економія до 20%. Друге - погода. Снігопади, ожеледь, мряка - на них не зважають під час доставки поїздом. Автомобільний транспорт від цього дуже залежний. І третє - обсяги. На одному поїзді поміщається близько 60 контейнерів. Простіше працювати з одним перевізником, ніж із десятьма", - пояснив Єгор Гребенніков.
Головна перевага поїзда - чіткий графік відправлення і прибуття та гарантований час у дорозі - 19 годин, а також відсутність проблем, які виникають на автодорозі. За словами Гребеннікова, фактор ціни поки що не є ключовим, хоча вартість транспортування контейнерів залізницею - на рівні автотранспорту. Однак на тлі різкого подорожчання палива, залізничні перевезення отримали додаткову перевагу.
"Залізниця прогнозована в плані тарифів, чого не можна сказати про автоперевезення, які сильно залежать від цін на паливо. А власникам вантажу зручніше прораховувати вартість і планувати логістику на кілька місяців уперед. Крім усього іншого, перевалка контейнерів у порту із судна на залізничну платформу набагато швидша й ефективніша. Автомобіль - це простої на в'їзді в порт, які автоперевізник закладає в ціну, плюс людський фактор: водій, окремий пакет документів, можливість запізнення і т.ін. З поїздом простіше. Ставимо на причал 60 платформ, завантажуємо їх за пару годин і відправляємо. Так само швидко і без простоїв усе відбувається і під час відвантаження експортних залізничних контейнерів з України", - підкреслив Гребенніков.
У ТІС зазначили, що контейнерні поїзди в напрямку інших міст будуть запускатися в тестовому режимі вже цього року. Перехід контейнерів на залізницю помітно зменшить знос автодоріг. "Цього року ми плануємо збільшити обсяги залізничних перевезень контейнерів на 50%. Відмінною рисою цього проекту є також те, що ми запускаємо його спільно з найбільшою світовою контейнерною лінією MAERSK. Якщо раніше доставка контейнерів здійснювалася, скажімо, Китай-ТІС або ТІС- Китай і MAERSK покривав коносаментом тільки морську частину перевезень, то тепер він буде покривати і наземну частину. Це вже буде Китай-Київ, що дасть дуже великі переваги клієнтам - вони отримають перевезення від MAERSK повністю. Це особливо вигідно тим, хто працює з акредитивами, оскільки економиться додатковий тиждень, а отже і гроші. Крім того, спільний проект дозволить спростити митне оформлення", - резюмував Гребенніков.
У ТІС зазначили, що в планах компанії збільшити кількість контейнерних поїздів на цьому маршруті до 2-3 на тиждень, оскільки в Київ і Київську область надходить близько 40% усього українського імпорту. Крім прискорення обіговості залізничних контейнерних платформ утричі, це також дозволить радикально знизити кількість вантажного транспорту на автомобільних магістралях.