Останнім часом почастішали випадки нечесної конкуренції в Україні між комерційними медичними структурами. Одні експерти пов'язують це з початком медичної реформи, інші - з економічною кризою. Але всі вони одностайні в єдиному: вести бізнес компаніям, особливо з іноземними інвестиціями, стало нелегко.
Газета «Факти» провела власне розслідування і з'ясувала, на що готові піти приватні медичні лабораторії в боротьбі за клієнта і чи можна протистояти наклепу й обману з боку конкурентів.
Півтора року тому на одному з веб-сайтів з'явилася інформація про нібито «неякісні результати» аналізів, зроблені в медичній лабораторії «Синево». Конфлікт після медичних роз'яснень з боку лабораторії і клієнта було залагоджено дуже швидко, але історія під назвою «Гіркій досвід у «Синево», або «Гроші на вітер» знову спливла в мережі через 1,5 року на численних веб-сайтах, які в IT-сфері називають «сміттєвими». Потім до обговорення теми в соціальних мережах долучилися так звані «боти». «Синево» стала не першою жертвою недобросовісної конкуренції. За справу негайно взялися юристи.
"У юридичній практиці є багато методів боротьби з нечесною конкуренцією, - прокоментувала ситуацію зовнішній юридичний радник Ганна Куліш. - Практично всі веб-сайти, які поширили неправдиву новину про «Синево», були повідомлені: якщо недостовірну інформацію, опубліковану у них, не стерти, ми звернемося в кіберполіцію і відправимо офіційні скарги адміністраторам відповідних соціальних мереж, пошукових веб-сайтів і адміністраторам доменних зон. До цього, правда, не дійшло, бо за перших же правових попереджень веб-сайти зняли публікацію".
Генеральний директор компанії «Синево Україна» Джерон Дріссен, який відповідає за бізнес і в інших країнах, зізнається, що з такою несумлінною конкуренцією стикається вперше.
"У європейській практиці ми не стикаємося з несумлінною конкуренцією, - сказав Джерон Дріссен. - Ми готові до конкурентної боротьби за клієнтів. Але хочемо вести її відкрито, розуміючи, що маємо справу не тільки з машинами і технологіями, а з тим, що для нас найдорожче, - здоров'ям людей. Тому дуже сумно, що деякі українські веб-сайти і великі соціальні спільноти дозволяють собі публікувати свідомо неправдиві матеріали, ризикуючи не тільки своєю репутацією, а й дезорієнтуючи співвітчизників".
З думкою Джерона Дріссом згідні й українські колеги. В Асоціації приватних медичних установ України підтверджують, що в нашій країні чесна конкуренція, на жаль, не повсюдна.
"Дійсно, в медичному бізнесі бувають випадки несумлінної конкуренції, - визнав керівник Асоціації приватної медицини України Дмитро Левченко. - Тому користувачі Інтернету, навчені інформаційними війнами, повинні критичніше ставитися до інформації, яку читають і поширюють".
Незважаючи на те, що в Україні дуже часто для ведення бізнесу використовуються «брудні методи», міжнародні експерти впевнені, що в будь-якій справі виграти може тільки той, чиї принципи роботи базуються на високому професіоналізмі, достовірній інформації та довірі людей, і рано чи пізно бізнес в Україні буде працювати виключно за міжнародними стандартами.