Державний монополіст "Укрзалізниця" імітує переговори з бізнесом, не погоджуючись чути сторону підприємців у питанні підвищення тарифів на вантажні перевезення. Про це заявив голова Федерації металургів України Сергій Біленький в ефірі телеканалу "112 Україна".
Як повідомляли раніше, прем'єр-міністр Гройсман заявив, що промисловці і залізничники повинні домовитися про прийнятний рівень підвищення тарифів.
"Почався він (процес переговорів. - ред.) ще за попереднього керівника "Укрзалізниці" Войцеха Бальчуна, триває при нинішньому виконувачу обов'язків Євгенові Кравцову. Але, на жаль, компромісу знайти поки не виходить. Не виходить, на мій погляд, у зв'язку з тим, що залізничники займають якраз безкомпромісну позицію. Тобто на сьогодні ми вже зробили два кроки на зустріч залізничникам, щоб з одного боку виконати прохання прем'єр-міністра, розуміючи, в якій складній ситуації перебуває "Укрзалізниця", - заявив Біленький.
Однак, за його словами, державний монополіст залишається непохитним. І веде переговори з позиції сили.
"Ми вже двічі запропонували 8,4%, 11,3% (підвищення тарифів у процентному співвідношенні, - ред.). Але УЗ наполягає на 15%. Ми це розуміємо як небажання домовлятися. Це просто імітація якогось діалогу. Ну, і напевно, якесь пряме невиконання тих побажань, які висловив прем'єр-міністр", - сказав голова федерації.
За словами Біленького, запропонована промисловцями цифра 8,4% з'явилася не випадково, саме цьому значенню дорівнював останній відомий індекс цін промвиробників за січень-серпень. Окрім того, підвищення тарифів вище за це значення не відповідало реальним можливостям підприємств і негативно вплинуло б на виробництво, що автоматично призвело б до зростання курсу гривні.
"Основні власники вантажів - це водночас експортери, які формують валютну виручку в країні. Наслідки недоотримання валютної виручки кожна людина може потім в обмінних пунктах дуже швидко побачити", - заявив Біленький.