ГоловнаЕкономікаБізнес

"Укрметалургпром" буде стежити за прозорістю металобрухтових тендерів "Укрзалізниці", - Каленков

УЗ оголосила два тендери на продаж брухту чорних металів сумарною вагою 46 тис. тонн.

"Укрметалургпром" буде стежити за прозорістю металобрухтових тендерів "Укрзалізниці", - Каленков
Фото: pixabay.com

Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" буде пильно відслідковувати хід торгів на тендер "Укрзалізниці" на постачання металобрухту. Про це повідомив президент "Укрметалургпрому" Олександр Каленков.

"На жаль, причин для побоювань, що щось може піти "не так", існує безліч. "Укрзалізниця", на жаль, так і не стала прикладом прозорості та ефективності - щотижня ЗМІ і громадськість стрясають скандали про чергові схеми, маніпуляції, сумнівних призначеннях, а також новини про викриття, обшуки, арешти в транспортному монополісті. Тому зобов'язуємося тримати "руку на пульсі" тендеру "Укрзалізниці" з продажу металобрухту та всіляко перешкоджати зловживанням", - повідомив Каленков, пише 112.ua.

Він нагадав, що подібні торги не проводилися "Укрзалізницею" вже кілька років, хоча такі ресурси у держмонополії були і є. "І це в умовах, коли вітчизняна металургія має гостру потребу в стратегічно важливій сировині - металобрухті. Добре ще, що було ухвалено закон про збільшення експортного мита на металобрухт. Проте навіть збільшені поставки не покрили потребу металургів у металобрухті. Дефіцит сировини тільки за 2 місяці 2017 року склав 156 тис. тонн, або 26% від потреби", - заявив Каленков.

При цьому він висловив упевненість в тому, що закон про введення експортних мит на металобрухт потрібно продовжувати на новий термін і навіть збільшувати розмір мита. "Не зважаючи на позитивні зрушення, дефіцит цієї стратегічної сировини на ринку поки що ще залишається відчутним, і тому тендери, подібні до того, який сьогодні оголосила "Укрзалізниця", - "на вагу золота", - зазначив президент "Укрметалургпрому".

Він також позитивно відзначив те, що згідно з умовами конкурсу в ньому можуть брати участь лише спеціалізовані металургійні підприємства. "Цей крок слід сприймати як виконання доручення прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана про необхідність підтримки вітчизняного ГМК - і це добре, - заявив Каленков. - Однак, як часто буває, є одне "але" - факт того, що підприємство є металургійним, буде підтверджено тільки в момент підписання договору купівлі-продажу брухту. Тобто компанія може теоретично пройти всі етапи тендера і лише на останньому етапі може отримати відмову в укладанні угоди через "не той" статус. Це все залишає "лазівки" для того, щоб маніпулювати результатами конкурсу і нескінченно його затягувати".

Своєю чергою генеральний директор Маріупольського металургійного комбінату імені Ілліча (входить до групи "Метінвест") Юрій Зінченко сподівається, що тендер "Укрзалізниці" на постачання металобрухту буде прозорим і спрямованим на дотримання інтересів українського реального бізнесу. "Нарешті" Укрзалізниця" оголосила довгоочікуваний тендер на постачання металобрухту. Майже два роки чекали - дочекалися! Щиро сподіваємося, що тендер буде прозорим і спрямованим на дотримання інтересів українського реального бізнесу. Чекаємо, що доручення прем'єра щодо забезпечення внутрішнього ринку дефіцитною сировиною буде виконано, і цей лом отримають вітчизняні комбінати, а не посередники, як часто трапляється за підсумками проведення тендерів державними підприємствами", - написав він на своїй сторінці в Facebook.

Як повідомлялося раніше, філія "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" 12 квітня 2017 року оголосила два тендери на продаж брухту чорних металів сумарною вагою 46 тис. тонн.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram