В.о.начальника Іллічівського морського порту Сергій Крижановський називає перебільшенням розмови про те, що порт прагне віддати приватникам причал №10 із термінальною частиною, що приносить близько 100 млн грн на рік, пише ukrrudprom.ua.
"Навіщо говорити про десятий причал? Він не є ключовим і не першочерговий для оренди. Є причали, які дійсно не завантажені - я маю на увазі ділянки, які розташовані ближче до моря - це причали 8, 9 - які розташовані з лівого берега, як у нас кажуть, де поромний комплекс. Там недозавантаження. Є, наприклад, комплекс, який перевантажував сірку - зараз там "нуль". Тому що сірка пішла в іншому напрямку. Тому десятий причал, я б сказав, в останню чергу, якщо була б якась послідовність прийняття рішень", - пояснив Крижановський.
Раніше ЗМІ повідомляли про те, що в регіональне відділення Фонду в Одеській області звернулося ТОВ "Транс-Сервіс" із заявою про підписання договору оренди державного майна, що перебуває на балансі Іллічівського морського порту. Зокрема йдеться про територію і споруди, що належать до причалу №10. ФДМУ повідомив про це Міністерство інфраструктури в офіційному листі № 07-10-01921. Перед цим таку передачу прибуткових активів ІМТП приватним структурам у своїй конкурсній пропозиції пропонував екс-начальник порту Юрій Крук.
В.о. начальника ІМТП Сергій Крижановський вважає причал №10, що перевалює руду кольорових металів для Побузького феронікелевого комбінату, самодостатнім елементом держпідприємства.
"Ми зараз успішно працюємо на цьому причалі. Тому це не якийсь актив, який ми намагаємося всіма силами віддати в оренду. Він розглядається в контексті всього плану. Там є інші причали, які не такі успішні, як цей. Він самодостатній у тому, що і заробляє гроші, і використовує свою проектну потужність", - наголосив Крижановський.
Експертна спільнота критично відреагувала на можливу роздачу прибуткових ділянок держпортів приватним орендарям. Експерти вважають оренду найбільш корумпованим юридичним механізмом співпраці держави і приватного капіталу. Крім того, оренда прибуткових причалів з терміналами принесе держбюджету великі збитки. Адже порти відраховують у держбюджет 75% прибутку. У разі оренди основний прибуток дістанеться приватному підприємцю, а держава отримає лише незначну частину орендної плати.
Раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян ініціював скасування норми відрахування 75% прибутку держпідприємствами морської галузі, затверджену Постановою КМУ №1156 від 30 грудня 2015 р. Пропозиція МІУ перебуває на розгляді уряду.