ГоловнаЕкономікаБізнес

Україна продовжує платити Росії сотні тисяч доларів за ремонт літаків

У країні досі експлуатують 191 літак, обслуговування якого здійснюють тільки в РФ.

Україна продовжує платити Росії сотні тисяч доларів за ремонт літаків
Фото: alexcheban.livejournal.com

Через інертність чиновників українська сторона залишається залежною від російських конструкторських бюро, експлуатуючи літаки радянського і російського виробництва. Про це йдеться в статті ZN.ua.

За інформацією видання, на 16 листопада 2015 року в Реєстрі цивільних повітряних суден України було зареєстроване 191 повітряне судно, виготовлене в СРСР чи Росії, з них 145 - пасажирсько-транспортної категорії. Усі судна часів СРСР уже перевищили термін експлуатації, а одиничні екземпляри, виготовлені після розпаду Союзу, вже наблизилися до критичної межі.

Нинішні правила вимагають у разі збільшення терміну експлуатації повітряного судна проводити відповідні сертифікаційні роботи, результати яких затверджує Державіаслужба України. Проблема полягає в тому, що жодне з російських КБ не сертифіковане в Україні як розробник авіаційної техніки.

При цьому розробка програми робіт продовження ресурсних показників і календарних термінів обходиться в десятки тисяч доларів на рік, а російські розробники вимагають, щоб роботи за програмами проводили російські ремонтні організації. Тобто українська сторона платить Росії, тоді як достовірність документації і якість робіт не контролює.

Крім того, останнім часом російські КБ почали практикувати видачу висновків про продовження календарних термінів служби і ресурсних показників літакам української реєстрації «заочно», без обстеження літаків, аналізу стану і проведення будь-яких відновлювальних робіт. Це не тільки незаконно за російським, українським і міжнародним законодавством, а й ставить під загрозу життя пасажирів і екіпажів, оскільки відповідальною за безпечну експлуатацію повітряного судна є Україна.

Як зазначає видання, сьогодні в Україні є достатньо сертифікованих авіаційних підприємств, здатних виконувати всі необхідні роботи. Ба більше, є і сертифіковані організації - розробники авіаційної техніки, які можуть законно розробляти програми продовження ресурсних показників і календарних термінів служби радянських (російських) літаків. Це буде вигідно не тільки з позиції вартості послуг, а й з погляду відповідності європейським стандартам безпеки польотів.

"Головне - це та сама горезвісна «політична воля», якої, на жаль, сьогодні так не вистачає Україні", - йдеться в публікації.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram