Американський автовиробник General Motors оголосив про те, що з російського ринку йде бренд Opel (належить GM), а також більша частина моделей бренду Chevrolet.
Як повідомляє Reuters, GM повідомила в середу про рішення різко скоротити свою присутність у РФ через погіршення ситуації на автомобільному ринку, повністю зупинивши продажі нових автомобілів Opel і законсервувавши завод.
"Chevrolet мінімізує свою присутність у Росії, а Opel повністю покине російський ринок до кінця грудня 2015 року", - йдеться в повідомленні автовиробника, поширеному в середу.
Автовиробник планує до середини 2015 року повністю зупинити виробництво на заводі в Санкт-Петербурзі і протягом року зупинити контрактне виробництво Chevrolet на потужностях Групи ГАЗ, тоді як спільне підприємство з "АвтоВАЗом" продовжить випускати нинішнє покоління позашляховика Chevrolet-Niva.
Така реструктуризація бізнесу обійдеться GM в $600 мільйонів, $200 мільйонів з яких будуть у негрошовому вираженні, повідомила компанія. Кошти підуть на кампанії зі стимулювання продажів, трансформацію дилерської мережі, скасування контрактів і на покриття витрат, пов'язаних зі скороченням співробітників".
GM поки що не порахувала, скільки співробітників втратять роботу у зв'язку з реструктуризацією. На заводі в Санкт-Петербурзі зараз працюють 1000 чоловік, яким буде запропоновано звільнитися за згодою сторін, отримавши 7 окладів, повідомив агентству представник GM.
General Motors володіє в РФ заводом в Санкт-Петербурзі максимальної потужністю 98 000 автомобілів на рік, половиною заводу GM-АвтоВАЗ, потужністю 98 000 на рік, а також має угоду про контрактне складання автомобілів Chevrolet на заводі Групи ГАЗ в обсязі до 30 000 машин на рік.
Компанія не називала загальний обсяг інвестицій у російські проекти, але завод у Санкт-Петербурзі обійшовся GM в $305 млн.
GM зосередиться на преміальному сегменті російського ринку зі своїми Cadillac і Chevrolet - Corvette, Camaro і Tahoe. При цьому GM обіцяє продовжити виконання гарантійних зобов'язань і постачання запчастин для всіх моделей Opel і Chevrolet.
Як зазначає агентство, західні виробники, чиї автомобілі подорожчали більше від інших через різку девальвацію рубля, почуваються навіть гірше від ринку, який стрімко падає в Росії.