Відповіддю Росії на санкції Євросоюзу може стати заборона або обмеження на транссибірські польоти європейських авіакомпній з Європи до Азії.
Про таку імовірність пише газета "Ведомости" з посиланням на інформовані джерела.
Рішення має ухвалити уряд, зараз тривають консультації на рівні Мінтрансу та МЗС. Вони активізувалися після того, як через санкції припинив свою діяльність лоукостер "Добролет", а Україна наклала штрафи на російських перевізників, що виконують рейси до Криму.
Для польотів з Європи до Азії авіакомпанії використовують найкоротший маршрут - транссибірський - і платять за це гроші "Аэрофлоту". Зараз, за інформацією видання, авіакомпанія отримує від іноземних перевізників до $300 млн на рік. Найбільші платники - Lufthansa, British Airways, Air France.
Для іноземних авіакомпаній заборона на транссибірські польоти призведе до подовження маршруту в середньому на годину-півтори, виростуть витрати на паливо і оплату праці персоналу, збільшиться навантаження на техніку. Крім того, така ситуація поставить їх у нерівні умови з азіатськими авіакомпаніями.
Нагадаємо, російська авіакомпанія "Добролет" потрапила до списку санкцій ЄС 30 липня. Своє рішення влада ЄС пояснювали тим, що після приєднання Криму "Добролет" здійснював польоти виключно за маршрутом Москва-Сімферополь, "полегшуючи таким чином інтеграцію Криму в РФ".