Розробка нового українського автомобіля коштом внутрішніх ресурсів вимагає близько 35 млрд грн безпосередньо з бюджету.
Таку оцінку містить проект концепції державної цільової програми розвитку легкового автомобілебудування на період до 2020 року, розроблений Мінекономіки, пише
Як відомо, вже три роки в Україні не випускають автомобілів власної розробки. Останні з них - ЗАЗ-1103 ("Славута") і ЗАЗ-11055 ("Таврія-Пікап") - зняли з виробництва на початку 2011 року.
Зазначимо, що 2011 року віце-президент "Укравто" (компанія-власник ЗАЗу) Олег Папашев говорив, що розробка нової конструкції коштує відносно недорого - близько $100 млн, але щоб організувати масове виробництво, потрібно $1,5-2 млрд.
Однак розробка нової моделі - лише один із варіантів вирішити проблеми вітчизняного автопрому, наголошено в концепції.
Ще один із них передбачає збереження нинішньої ситуації, в результаті чого в Україні лише збиратимуть імпортні автомобілі. Оптимальним вважається третій варіант, спрямований на створення нових підприємств за участю світових автоконцернів для випуску автомобілів і автокомплектуючих.
Нагадаємо, виробництво легкових автомобілів в Україні скоротилося на третину - до 45,8 тис. одиниць. Таких низьких показників у країні не було з 2002 року, коли заводи випустили майже 48 тис. автомобілів.