​Хто ж торгує у ларьочку?

Отруїлися в кафе? Купили неякісний продукт? У вас зламалась техніка, а продавець відмовляється забирати її на гарантійний ремонт? Що робити?

Потрібно залишати скаргу у Держпродспоживслужбу для проведення позапланової перевірки та відновлення ваших прав.

Фото: Александр Рудоманов

Для проведення позапланової перевірки у скарзі має бути вказаний суб'єкт господарювання, а простіше — хто здійснює там діяльність. Суб'єктом може бути ФОП або ТОВ.

Кому цікаво детальніша інформація про позапланові перевірки, можете прочитати відповідний закон на сайті ВР.

Найпростіший спосіб дізнатися назву суб'єкта у закладі — подивитися куточок споживача або ж фіскальний чек. На жаль, більшість закладів не видають фіскальні чеки. Та і який куточок споживача у ларьку з шаурмою?

Що ж робити тоді?

У місцевих радах має бути відділ, що займається систематизацією даних про суб'єктів господарювання. Такі ж дані мають бути у податкової, але від них дуже важко отримати інформацію.

Тому варто надіслати запит на публічну інформацію у місцеву раду з описом закладу (вивіска, колір, назва) та адресою місцерозташування. Додатково можна запросити інформацію про наявність ліцензії, тощо. Протягом 5 діб вам нададуть відповідь.

А що робити, якщо такої інформації у міської ради немає? Наприклад, власник “забув” повідомити про це.

Слати електронні звернення на міську раду та обласну Держпродспоживслужбу, якщо заклад знаходиться в обласному центрі. Шаблон можна завантажити за посиланням.

Якщо ваш заклад, на який ви хочете залишити скаргу, знаходиться у далекому населеному пункті — тоді звернення варто слати лише у відповідну раду, з проханням встановити суб'єкта господарювання. Також встановити, хто суб'єкт господарювання та чи є в нього ліцензія, може поліція.

Протягом 14-30 діб вам нададуть відповідь, хто є власником закладу, після чого варто надсилати звернення у Держпродспоживслужбу.

На жаль, іншого механізму позапланової перевірки, якщо споживач вижив, немає. Лише після встановлення суб'єкту господарювання, заявник надсилає скаргу до Держпродспоживслужби. Скарга має бути в електронному вигляді, але з підписом і вказанням адреси для надання відповіді.

Даний механізм діє також у тому випадку, якщо вас обслуговують іноземною мовою (наприклад, російською).

Читайте новости LB.ua в социальной сети Facebook