Найбільшим в Росії медіахолдингом стала група видань, пов'язаних з так званою "фабрикою тролів".
Про це йдеться в розслідуванні видання РБК.
Цей холдинг налічує зараз 16 видань, два з яких присвячені переважно Україні (nahnews.org і КиевСМИ). Відвідуваність найбільшого порталу групи - Федерального агентства новин (РІА ФАН) - у лютому 2017 року склала 11 млн осіб, а в цілому по всій групі - 36 млн осіб на місяць. Це більше від аудиторії "РИА Новости" (близько 28 млн) або "Комсомольської правди" (приблизно 33 млн осіб).
ФАН і ще кілька сайтів холдингу з'явилися в 2014 році і спочатку працювали в будинку №55 на вулиці Савушкіна в Санкт-Петербурзі. Саме тут базується скандально відома "фабрика тролів", працівники якої за гроші залишають коментарі на підтримку російської влади. У 2015-му сайти медіахолдингу переїхали в інше місце.
Зараз на сайтах працюють близько 225-250 осіб, середня зарплата журналістів - близько 50-55 тис. рублів (870-950 доларів). Утримання холдингу, за різними оцінками, коштує від 3,1 млн до 4,7 млн доларів. Водночас на сайтах групи майже немає реклами, тобто вони майже повністю дотуються власником.
Його імені не називають, але видання натякає, що це ресторатор Євген Пригожин, також відомий як "кухар Путіна".
Восени минулого року російський опозиціонер Олексій Навальний заявив, що все багатство Пригожина з'явилося від того, що одного разу він у 2001 році прислуговував Путіну у своєму ресторані і сподобався йому. За 15 років після цього звичайний ресторатор пройшов шлях від організації статусних обідів до сервірування церемонії інавгурації Путіна і багатомільярдних підрядів на харчування співробітників МНС, московських школярів і військових.
Компанії, пов'язані з Пригожиним, за останні 5 років отримали в Росії державні підряди на суму понад 200 млрд рублів (понад 3 млрд доларів).