ГоловнаСвіт

Німецькі компанії зазнають валютних втрат на російському ринку, - ЗМІ

Великий німецький бізнес поки що не планує згортати свою присутність на російському ринку.

Німецькі компанії зазнають валютних втрат на російському ринку, - ЗМІ

У компаній з Німеччини ростуть валютні втрати на російському ринку, а його значення для них падає.

Про це пише Deutsche Welle, яка проаналізувала фінансові звіти Adidas, Metro і Volkswagen.

Так, якщо доходи компанії Adidas у Північній Америці, Китаї та Західній Європі зросли приблизно на 30% відсотків, то в Росії та інших пострадянських країнах - на 7%. Однак при цьому не враховуються зміни валютних курсів. У перерахунку на євро прибуток у регіоні, де зі значним відривом найважливішим ринком вважається російський, скоротилася порівняно з другим кварталом 2015 року на 15,9% відсотка до €171 млн. А якщо порівнювати з аналогічним періодом 2014 року, коли курс рубля ще не впав, то падіння склало близько 42%.

Таким чином, компанія Adidas хоч і заробляє в Росії, а, скоротивши витрати на маркетинг і знизивши інші витрати, навіть збільшила показники прибутку, але значення цього ринку, його частка в сумарному обізі і кінцевому прибутку падає. Сьогодні весь регіон забезпечує вже менш ніж 4% прибутку Adidas, хоча ще кілька років тому голова правління компанії Гербер Хайнер був упевнений, що російський ринок стане третім за важливістю після американського і китайського.

Торговий концерн Metro, який має зараз 152 діючі торгові центри в Росії, також зазнає валютних втрат у цій країні. У звіті за перші десять місяців цього фінансового року Metro Group спеціально підкреслює, що скорочення прибутку на 1,6% до €44,3 млрд сталося "головно через зміни обмінних курсів валют, перш за все - російського рубля". Через його слабкий курс скоротився також операційний прибуток. "Його скорочення викликане майже повністю втратами під час обміну валют в розмірі €72 млн, переважно пов'язаних із російським рублем", - наголошується в наданому інвесторам документі.

Про ризики, пов'язані з обмінними курсами різних валют, згадується і у піврічному звіті найбільшого в Європі автоконцерну Volkswagen. При цьому у Росії, згідно з документом, основною проблемою для нього є не слабкість рубля, а слабкість самого ринку. Це пов'язано з тим. що концерн має власне велике виробництво в Росії і, отже, зазнає не валютних, а рублевих втрат. Наразі на Росію припадає щонайбільше 1,5% продажів групи.

Як зазначає Deutsche Welle, очікується, що в найближчі тижні на валютні макроекономічні проблеми в Росії вкажуть у своїх квартальних і піврічних звітах також інші акціонерні товариства з біржового індексу DAX. Водночас поки що немає ознак того, щоб великий німецький бізнес розмірковує над широкомасштабним згортанням своєї присутності на російському ринку.

Тим часом, німецька фірма Rational, яка постачає кухонне обладнання для їдалень і ресторанів, досягла в другому кварталі зростання прибутку на 9%. Згідно з фінансовим звітом компанії, такий успіх у Європі був у значній мірі забезпечений "оздоровленням російського ринку".

Як повідомлялося раніше, уповноважений уряду Німеччини не чекає зняття санкцій з РФ найближчим часом.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram