ГоловнаЗдоров'я

МОЗ розробило законопроект, що обмежує рекламу ліків

Майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись до лікарів.

МОЗ розробило законопроект, що обмежує рекламу ліків
Фото: Depositphotos/DragonImages

Міністерство охорони здоров'я розробило новий законопроект, який обмежує рекламу лікарських засобів.

Про це повідомила в Фейсбуці в.о. міністра охорони здоров'я Уляна Супрун.

"Реклама - поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець сфери охорони здоров'я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання", - написала вона.

Супрун зазначила, що в способі і подачі реклами ліків Україна дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила і норми, які дозволяють поширювати таку рекламу.

"Уявіть, більш ніж 50% усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності! З 10 найпопулярніших препаратів, які купували українські пацієнти минулого року, тільки три належать до категорії основних, усі інші - симптоматичні та супутні препарати, або такі, які не мають достатньої бази ефективності... Найгірше, що люди, які їх купували, могли відмовитися від дійсно необхідного лікування", - зазначила вона.

За даними Нацради з питань телебачення і радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні - реклама лікарських препаратів і медичних виробів.

"Реклама також підживлює і таке явище, як "лікування по телевізору" і google-терапію. Майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись по допомогу до лікарів. Наслідки, на жаль, часто є непоправними для здоров'я", - додала Супрун.

"Тому наша команда розробила законопроект, який повинен встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків. Головна мета - уникнути маніпулювання інформацією про препарат і його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС", - пояснила в.о. голови МОЗ.

Вона також перерахувала декілька основних пунктів законопроекту: обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС: заборона реклами цілительства і нетрадиційної медицини; заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображують медпрацівників; заборона інформації про те, що ліки призначені винятково для лікування дітей; зміст реклами має відповідати інструкції для застосування лікарського засобу.

Також передбачено чітке визначення професійних медичних видань, де дозволена реклама ліків.

Функції контролю та моніторингу буде виконувати МОЗ.

Нагадаємо, в січні Державний експертний центр МОЗ зареєстрував перші медпрепарати за новою спрощеною процедурою, яку було введено наприкінці 2017 року.

Генеральним партнером розділу «Здоров'я» є медична мережа «Добробут». Компанія розділяє цінності LB.ua щодо якісної медичної допомоги, та не втручається у редакційну політику LB.ua. Усі матеріали розділу є незалежними та створеними відповідно до професійних стандартів.