Група Метінвест ухвалила рішення про відновленни залізничного мосту через річку Кальчик, розташованого між станціями Сартана та Маріуполь, який підірвали унаслідок теракту у грудні минулого року. Відновлення мосту забезпечить безперебійну роботу металургійних комбінатів Маріуполя, а також підвищить безпеку і комфорт пасажирських перевезень в регіоні, йдеться у повідомленні компанії.
"Відновлення мосту через річку Кальчик - важливий крок для стабільної роботи найбільших підприємств країни - маріупольських меткомбінатів, які є основою металургійною галуззю України. Ці підприємства дають роботу десяткам тисяч жителів Маріуполя, наповнюють бюджет міста. Але не менш важливо, що ремонт моста зробить безпечнішим, комфортним і надійним пасажирське сполучення. Група Метінвест - соціально відповідальний бізнес, і наше завдання - піклуватися про жителів міст. Упевнений, відчуття плеча зараз особливо необхідне маріупольцям, яким доводиться жити у прифронтовому місті. Вони мають знати, що завжди можуть розраховувати на металургів", - заявив генеральний директор групи Метінвест Юрій Риженков.
Залізничний міст, розташований між станціями Сартана і Маріуполь, має важливе значення для інфраструктури регіону. Він забезпечує пасажирське і вантажне сполучення, пов'язує металургійні комбінати імені Ілліча та "Азовсталь" Групи Метінвест з Маріупольським торговим портом. Відновлення мосту дозволить металургійним комбінатам отримувати необхідну для виробництва сировину і відвантажувати готову продукцію.
Після вибуху моста у грудні 2014 року ММК ім. Ілліча і "Азовсталь" опинилися під загрозою зупинки: через Маріупольський торговий порт підприємства отримували близько 30% сировини і відвантажували до 60% металопродукції. Меткомбінати мусили знизити виробництво, проте повній їхній зупинці вдалося запобігти завдяки успішним рішенням менеджерів компанії з пошуку альтернативних маршрутів поставок сировини. В тому числі, завдяки відновленню за допомогою маріупольських підприємств руху по тимчасовому обвідному неелектрифікованому шляху, що пролягає через старий одноколійний міст споруди початку XX століття.
Відновлення мосту має важливе соціальне значення для регіону. Буде скорочено час руху пасажирських поїздів. Це відбудеться через відмову від вимушеного використання на маршруті тепловоза, який експлуатується у цей момент на ділянці зі зруйнованою контактною мережею (подача і використання тепловоза збільшують час шляху). Контактна мережа буде відновлена. У результаті транспортне сполучення стане більш комфортним для місцевих жителів.
Відновлення залізничного мосту також підвищить безпеку пасажирських перевезень і дозволить відмовитися від використання одноколійного зношеного моста, який тимчасово експлуатується зараз.
Роботи з відновлення моста вже розпочато, вони займуть три місяці. Вартість проекту становить 12 млн грн. Фінансування всіх витрат, за винятком укладання рейко-шпальної решітки та монтажу контактного проводу, візьме на себе Група Метінвест. Роботи виконає маріупольська компанія ТОВ "Маст-Буд", яка спеціалізується на ремонті мостових споруд. Згідно з планом робіт, будівельна організація демонтує прогонові будови та пошкоджені конструкції, встановить опори і заллє фундамент споруди. Потім підрядник змонтує знову виготовлені металеві частини мосту, заллє прольоти бетоном. Укладання шляхів і електрифікацію виконає державне підприємство "Укрзалізниця".