Миронівський Хлібопродукт (МХП)

Приватне акціонерне товариство

Миронівський Хлібопродукт (МХП)

Офіційний сайт

ПрАТ "МХП" - міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій, виробник якісних і смачних продуктів харчування. Працює в напрямах агро, виробництва продуктів харчування та ритейлу і має виробничі потужності в Україні та на Балканах, а також дочірні компанії у Нідерландах, Великій Британії, ОАЕ, Саудівській Аравії інших країнах ЄС.

Компанія МХП розвиває понад 15 продуктових брендів, зокрема "Наша Ряба", "Апетитна", "Легко!", "Бащинський", Skott Smeat, РябChick та інші. Спільно з партнерами МХП розвиває мережі: магазини "Мʼясомаркет", "Їжа Свіжа", "Наша Ряба", заклади фастфуду Döner Маркет.

МХП включає в себе 11 рослинницьких підприємств, 3 заводи з виробництва комбікормів та 17 елеваторів для зберігання зерна. Земельний банк МХП - 360 000 гектарів у 12 областях України.

МХП об'єднує понад 32 тис працівників в Україні та за кордоном.

МХП експортує більш як 50% продукції у понад 70 країн світу. Засновник та СЕО компанії МХП Юрій Косюк.

Історія компанії

Компанія Миронівський хлібопродукт створена у 1998 році. Компанія МХП є одним із найбільших агропромислових комплексів України. До його складу входило 20 підприємств, розташованих у Київській, Черкаській, Дніпропетровській, Донецькій, Вінницькій, Івано-Франківській, Херсонській областях та АР Крим. Усі підприємства створюють замкнутий цикл м'ясного виробництва: вирощування зернових, виготовлення комбікормів, вирощування батьківського поголів'я худоби, виробництво та переробка м'яса. Деякі підприємства Миронівського хлібопродукту займаються виробництвом олії, а також вирощуванням овочів та фруктів.

Загальна потужність трьох птахофабрик компанії, що займаються виробництвом м'яса бройлерів, становить близько 1,38 млн птахів на тиждень. Ці фабрики обслуговуються двома племінними фермами (що включають потужності з виробництва інкубаційних яєць), двома комбікормовими заводами (із загальною річною потужністю близько 660 тис.т), одним складським комплексом для зберігання насіння соняшника та зерна та сімома центрами збуту.

Загальний прибуток компанії у 2005 році склав 1416 млн грн. У першому півріччі 2006-го – 793,4 млн грн (за аналогічний період 2005 року – 685,8 млн грн).

У 2006 році Миронівський хлібопродукт випустив єврооблігацій на суму $250 млн за процентної ставки позики 10,25%. Серед інвесторів: 40% - із Великої Британії, 39% - із США, 15% - із Європи, 5% - з Азії. Близько 68% облігацій купили компанії з управління активами.

2007 року в експлуатацію вводиться перша виробнича лінія Миронівської птахофабрики. Потужність – близько 110 тис тонн курятини на рік. Для повного забезпечення цього підприємства ресурсами та кормами на "Катеринопольському елеваторі" вводяться в експлуатацію дві додаткові лінії виробництва комбікормів, а також збільшуються потужності Старинської птахофабрики для виробництва інкубаційного яйця.

2008 року МХП проводить первинне публічне розміщення акцій у формі глобальних депозитарних розписок на Лондонській фондовій біржі. Миронівський хлібопродукт стає першою українською аграрною компанією, яка провела лістинг на основному майданчику Лондонської фондової біржі.

Також у 2008 році Група отримує контроль над 80% акцій заводу "Український бекон", що виробляє м'ясні вироби. Розширюється продуктова лінійка МХП за рахунок таких брендів м'ясоковбасних виробів, як "Бащинський" і "Європродукт".

У 2009 році вводиться в експлуатацію друга виробнича лінія. Тепер потужність виробництва становить близько 200 тис тонн курятини на рік. У вересні збільшуються потужності з переробки соняшнику на "Катеринопільському елеваторі". Це дає змогу МХП задовольнити попит на необхідний для виробництва комбікормів соняшниковий протеїн, який зростає дедалі більше. Завдяки цьому виробництво олії збільшується на 50%. У квітні цього ж року проводиться успішний рестайлінг ТМ "Наша Ряба".

У 2010 році розпочато будівництво Вінницької птахофабрики (м. Ладижин).

У квітні 2012 року МХП розпочав будівництво біогазової станції на птахофабриці "Оріль-Лідер". Уже в грудні 2012 року перший ферментатор було введено в експлуатацію в тестовому режимі.

У 2013 році три підприємства компанії отримали єврономери, що дають змогу експортувати їхню продукцію до країн ЄС: Миронівська птахофабрика, МПЗ "Легко", Птахофабрика "Снятинська Нова".

У 2014 році було завершено будівництво та введено в експлуатацію першу чергу Вінницької птахофабрики. Потужністю 220 тис тонн м'яса птиці на рік. Цього ж року МХП отримує дозвіл на експорт продукції до країн ЄС та експорт курятини під ТМ Qualiko. Географія експорту розширюється до 50 країн СНД, Азії, Африки, Близького Сходу.

У 2014 році створено та запущено на український ринок ТМ Chick&Go - бренд охолоджених продуктів, готових до вживання.

У 2016 році відкрито нові дистриб'юторські офіси в країнах Близького Сходу та Північної Африки. Також відбулося відкриття нового переробного заводу в Нідерландах.

У 2017 році МХП презентував оновлений логотип Групи МХП, який став знаком трансформації історичного елемента "млин", що присутній у логотипі компанії ще з 1998 року.

У 2017 році за голландською моделлю відкрито переробне підприємство в Словаччині. Завершено будівництво другої черги Вінницької птахофабрики.

У 2017 році розпочато будівництво ВП "Біогаз Ладижин" - найбільшого біогазового комплексу з переробки курячого посліду в Європі та другої біогазової станції МХП. До кінця року було запущено 1 чергу потужністю 10 МВт.

У 2019 році МХП завершив купівлю словенської компанії Perutnina Ptuj. Компанія Рerutnina Ptuj входить до групи MHP SE і є провідним виробником курятини і м'ясопереробки на Балканах.

У 2020 році МХП починає трансформацію з міжнародного постачальника сировини в міжнародну компанію у сфері харчових і агротехнологій. Компанія запускає новий формат ритейлу: магазини "М'ясомаркет", стріт-фуд "Döner Market" і гастростудію "Секрети шефа".

У 2021 році МХП входить до ТОП-3 агрохолдингів України. Кількість точок ритейлу зросло до понад 1880.

На 2024 рік кількість магазинів і закладів по всій Україні становить майже 1500 магазинів і закладів, зокрема понад 270 магазинів "Мʼясомаркет" і понад 180 закладів Döner Маркет. У 2024 році МХП запустила новий бренд — «Супер Філео». Продукт являє собою стегнове філе курки без кісток. «Супер Філео» є частиною асортименту МХП, який пропонує готові до приготування рішення для домашнього та професійного використання.

У вересні 2024 року МХП офіційно стала юридичним власником KK&Sons (на 70%), якій належить українська логістична компанія «КТЛ Україна».

Саудівська інвестиційна компанія Salic стала акціонером МХП і придбала 12,6% акцій компанії.

Благодійність

Благодійний фонд МХП – Громаді активно розвиває громади та підтримує тих, кому необхідна допомога. Від початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну системно підтримує українських захисників та рятувальників, громади, лікарні та пологові будинки, благодійні установи, які дбають про дітей-сиріт та літніх людей, а також людей, які через війну залишилися без дому та засобів для існування.

Компанія‎ розвиває програму МХП Поруч, що передбачає індивідуальний супровід та комплексну підтримку військових, ветеранів, їхніх родин та тих, хто чекає близьких з фронту.

29.11.2024