Понад 1 млн тонн російської нафти Urals з підвищеним вмістом хлорорганіки вже два місяці перебуває на танкерах і подорожує між Європою і Азією в безуспішних спробах знайти покупців, пише Reuters. Вартість сировини оцінюють у 500 млн доларів.
У середині травня на світовий ринок потрапило близько 2 млн тонн брудної російської нафти, шкідливої для обладнання переробних заводів.
Тому покупці не хочуть брати російську нафту, навіть попри велику знижку, яка становить близько 10-15 доларів за барель. "Я не хочу ризикувати обладнанням заводу заради дешевої нафти", - сказало джерело агентства на одному з НПЗ в Азії.
Щоб переробка була безпечною, один барель забрудненої нафти для переробки потрібно розмішувати десятками барелів чистої нафти, що робить цей процес дуже тривалим.
Китай як найбільший споживач нафти у світі був основний надією продавців брудної сировини. Але китайська митниця рекомендувала переробникам не брати російську нафту з вмістом хлорорганіки понад 10 ppm (0,001 відсотка). При цьому вміст хлорорганіки в деяких партіях російської нафти перевищує 200 ppm.
Брудну нафту в Європі взяли на переробку лише кілька покупців: іспанська Repsol, шведська Preem і фінська Neste Oil, згідно з даними трейдерів і системи Refinitiv Eikon flows. Сукупно обсяг нафти при цьому склав лише близько 600 тисяч тонн.
На цей момент п'ять партій нафти Urals з підвищеним вмістом хлорорганіки залишаються в європейських портах.
Нагадаємо, перші відомості про неякісну нафту з Росії з'явилися 19 квітня. Білоруський концерн "Білнафтохім" заявив, що по трубопроводу "Дружба" пішла нафта, в якій у 10-25 разів перевищено допустимі показники частки органічних хлоридів. Вони можуть серйозно пошкодити обладнання нафтопереробних заводів.
Через це експорт Urals у Європу по "Дружбі" зупинили, що призвело до стрибка світових цін на сировину до рівня вище від $75 за барель і підірвало репутацію Росії як надійного постачальника енергоносіїв.
Постачання чистої сировини пішли тільки наприкінці травня - на початку червня.