Результатом регулярного підвищення тарифів "Укрзалізниці" стало майже триразове падіння обсягів вантажоперевезень залізницею. Про це під час громадських консультацій із питань тарифної політики ПАТ "Укрзалізниця" в Державній регуляторній службі України заявив народний депутат, власник гірничорудної компанії Ferrexpo Костянтин Жеваго. Він зазначив, що заплановане в цьому році підвищення тарифів на 25% також призведе до падіння обсягів перевезень і ляже на плечі кінцевого споживача.
"Тарифи - складова частина не тільки бізнесу. Підвищення витрат для бізнесу і промисловості - АПК, сфери послуг, гірничо-металургійної галузі - врешті-решт буде перекладено на плечі споживачів. З підвищенням тарифу на вантажоперевезення зросте і тариф на вугілля, який постачають на електростанції. Отже, зросте ціна на електроенергію, яку електростанції вироблятимуть. І не тільки промислові підприємства отримають підвищення тарифів на електроенергію, а й споживачі житлово-комунальної сфери", - заявив Жеваго.
Він нагадав, що заява керівництва "Укрзалізниці" про підвищення тарифів на 25% стала несподіванкою для бізнесу, пишуть Українські новини.
"Ми заклали бюджети, показали банкам. І раптом нам кажуть: тариф піднімається на 25%. Це не європейська практика. Так не вчиняє жоден регулятор", - наголосив бізнесмен.
За його словами, більш ніж 90% українських вантажоперевізників зійшлися на думці, що тарифи підвищувати не можна. Альтернативою зростанню тарифів повинна стати максимальна лібералізація - можливість галузевим підприємствам самим вибирати, куди вкладати гроші.
"Сьогодні ми купили вагони за 27 тисяч доларів. УЗ на першому тендері закупила вагони по 32 тисячі, на другому - по 30 тисяч. Різниця в 3 тисячі доларів - це 27 млн доларів на рік. Хто ці гроші покладе в кишеню? Якщо нам дозволять купувати локомотиви, як колись - вагони, ми зможемо купувати їх за ринковою ціною, ремонтувати, заправляти дизелем. Заберемо в УЗ основу для виникнення корупції", - заявив Жеваго.
Генеральний директор Маріупольського металургійного комбінату Юрій Зінченко, своєю чергою, заявив, що насправді в наказі "Укрзалізниці" йдеться не про 25-відсоткове підвищення тарифів, а про 40-відсоткове.
"У тариф включається компенсація за пробіг порожнього вагону, про це сказано в наказі. Отже, є ще прихована цифра на рівні 15%, і в підсумку виходить 40%. Але в нас немає можливості закладати в ціну таке підвищення. Конкуренція на ринку металу така, що має значення кожен долар. А якщо тарифи підвищать на 25% (а по факту 40%), у нас близько 10% замовлень стануть нерентабельними. Собівартість чавуну зросте на 3 долари за тонну, металопродукції - на 5 доларів на тонну. І щоб не мати збитків, ми будемо змушені відмовлятися від частини замовлень", - зауважив Зінченко.
Нагадаємо, 1 лютого в Європейській бізнес-асоціації відбувся круглий стіл за участю представників різних галузей економіки і керівництва ПАТ "Укрзалізниця". Учасники події - представники бізнесу - виступили категорично проти підвищення тарифів на 25%.