Генеральна прокуратура має перевірити факти, викладені в розслідуванні журналістів "Української правди" діяльності нового керівника "Укрзалізниці". Про це сьогодні заявив голова громадської організації "Система народного контролю "Слово і Діло" Євген Заїка, пише УНІАН.
"Щоб зробити висновки з розслідування журналістів "Української правди", необхідна перевірка фактів Генпрокуратурою. Тобто необхідне рішення або по лінії ГПУ, або по судах. Щодо обіцянок перемогти корупцію, то навіть у процедурних питаннях ми бачимо багато ситуацій. І по лінії Кабміну, і по депутатах слова розходяться з ділом. У цьому випадку потрібно уточнити, чи була заява в Генпрокуратуру і далі, зокрема з боку громадськості, дотискати відповідні органи, щоб отримати від них реакцію. Тобто максимально надавати резонанс цій темі", - говорить лідер ГО "Слово і Діло".
Коментуючи відсутність кадрових конкурсів у Міністерстві інфраструктури України, Євген Заїка наголосив, що ситуація з призначенням виконувача обов'язків без конкурсу не є унікальною.
"Ситуація з кадровими конкурсами дійсно така. Щоб ви розуміли, цей механізм дозволяє поставити, нехай тимчасово, свою людину. І якщо факти в статті знайдуть підтвердження, в такому разі міністр, безумовно, відповідальний - політично. І не тільки міністр. Якщо дотримуватися європейської практики, то і прем'єр-міністр повинен відреагувати своєю відставкою. Така європейська практика", - констатував Євген Заїка.
Нагадаємо, "Українська правда" опублікувала матеріал, присвячений конфлікту інтересів виконувача обов'язків голови держпідприємства "Укрзалізниця" Олександра Завгороднього і держави. Як вдалося з'ясувати журналістам, оформлені на сина і брата директора "УЗ" фірми "А.С. Інжиніринг Груп" і "Сферабуд Інвест" заробляли на тендерах Придніпровської дороги, де Завгородній обіймав посади головного інженера та першого заступника директора. Перевірка КРУ виявила, що підрядник завищував ціни на роботи.
Також залізниця позивається до фірми Завгороднього, яка заборгувала держпідприємству за виконані перевезення. Тим часом новий в.о. генерального директора стверджує, що компанія, оформлена на його родичів, ніколи не працювала із залізницею.