У зв'язку зі значним обмілінням підхідних каналів Вугільної гавані порту Маріуполя розпорядженням капітана порту прохідну осадку зменшено до 7,2 метра із 4 серпня 2015 року, пишуть "Українські новини".
"Ситуація в Маріупольському порту наближається до критичної - потрібно швидше проводити днопоглиблення", - повідомив директор ДП "Маріупольський МТП" Олександр Олійник.
"У нас завжди була глибина, що дозволяє мати прохідну осадку 8 м, а на сьогодні - вже 7,2 м. Втрата 80 см не дозволить завантажити на судно близько 2-2,5 тис. тонн вантажів. Чи багато це? Так , особливо для суден з дедвейтом 10-12 тис. т. Судновласникам в такому разі буде невигідно заходити в порт, бо ставки фрахту будуть дуже високі", - розповідає Олександр Олійник. Втрату вантажопотоку через зменшення прохідної осадки оцінюють у 100 тис. тонн на місяць, що становить для ДП "Маріупольський МТП" близько 11-12 млн грн недоотриманого доходу щомісяця.
Нагадаємо, голова АМПУ Андрій Амелін 31 липня повідомив, що Адміністрація морських портів України має намір найближчим часом підписати договір із підрядною компанією для реалізації проекту днопоглиблення Маріупольського та Бердянського морських портів.
Днопоглиблювальні операції в обох портах об'єднали в один проект із загальним обсягом вилучення ґрунту 2,2 млн кубометрів. За словами глави АМПУ, передбачалося залучити до робіт іноземні компанії, однак цього в підсумку не сталося. Договір підписали з українським підрядником, інформації про його назву та досвід днопоглиблення не розкривають до підписання договору.
"Також ми зіткнулися з ще одним негативним моментом. Для залучення іноземного флоту до днопоглиблювальних робіт слід оформляти митне ввезення і здійснювати значну кількість відповідних платежів. Це серйозно збільшує вартість робіт", - наголосив Амелін, зазначивши, що АМПУ має намір виступити з ініціативою скасування такої практики.
2012 року для проведення днопоглиблювальних робіт і підтримання паспортних глибин на підхідному каналі Маріупольський порт придбав спеціалізоване судно "Меотида". Однак у вересні 2014 року за розпорядженням головкому АМПУ судно перевели на відстій у Бердянський порт і потім у Білгород-Дністровський порт, а підхідні канали Маріупольського порту тим часом втрачали глибину.
Проблемну ситуацію неодноразово обговорювали і в період минулої зимової навігації та під час візиту в порт міністра інфраструктури Андрія Пивоварського в червні цього року. Міністр анонсував початок реалізації масштабної програми днопоглиблення, але будь-яких робіт у цьому напрямку в Маріупольському порту досі не проводили. Відповідний конкурс на проведення днопоглиблювальних робіт провели ще 1 липня, але договору з підрядником так і не підписали.