Перш за все, варто розуміти, що будь-яка інформація стосовно проекту державного бюджету має імовірнісний характер, оскільки офіційний документ ще не був оприлюднений. Тому до різного роду заяв щодо цифр або іншої конкретики варто ставитися скептично. Але в той же час можна робити деякі припущення на основі найбільш насущних питань та останніх важливих політичних рішень.
Відповідно, слід очікувати, що основними напрямами фінансування будуть оборона, транспортна й енергетична інфраструктури, а також деякі галузі аграрного сектора. Слід зауважити, що визначення вище згаданих пріоритетних сфер відбуватиметься на фоні фінансової децентралізації, яка є однією з важливих складових курсу на розширення повноважень органів місцевого самоврядування. Також передбачається підвищення заробітної платні викладачам, тобто, збільшення видатків на сферу освіти.
Тому керуючись вище зазначеними припущеннями, можна зробити висновок, що збільшення тарифів на енергоносії та акцизів на алкогольні й тютюнові вироби є закономірним у контексті запланованого розширення фінансування сфери оборони, інфраструктури та освіти. Відповідно, думки щодо неадекватності та ірраціональності цього рішення є спекуляціями окремих популістів, які прагнуть в такий спосіб збільшити власний політичний капітал.
Саме тому варто очікувати, що внесення Проекту Закону про Державний бюджет України на 2017 рік супроводжуватиметься гучними дебатами, дискусіями та суперечками, оскільки кожна політична сила висловлюватиме своє невдоволення тими чи іншими його положеннями. У будь-якому разі це відображатиме адекватність політичного процесу в Україні. Але в той же час обговорення не повинно перетворюватися на «популістський парад», хоча таку тенденцію можна спостерігати й зараз на фоні «розкручування» тем стосовно дефіцитності майбутнього бюджету, закладення його окремих частин у доларовому еквіваленті і т. і.