На круглому столі було заявлено, що система податкових відносин в Україні має бути: стабільною і простою, а я хотів би додати, що вона ще має бути справедливою. Багато бізнесменів відверто заявляють, що вони готові платити податки чесно, якщо вони посильні для бізнесу.
Підприємець, власник бізнесу має чітко знати, що зменшується єдиний соціальний податок не на один рік, чітко адмініструється ПДВ, зменшується податок на прибуток, зменшується податок на девіденди. Формула розрахунку податків має бути простою і комплексною. Наприклад, нехай це буде 40% чи 50% від торгової націнки, а підприємець може чесно і безперешкодно «витягнути» зі свого бізнесу у будь-який час. З такими правилами гри згоден бізнес, відповідно цей бізнес готовий виконувати свої зобов’язання перед державою!
Тобто для успішності реформування податкової сфери в Україні, воно має бути комплексним, включати всі види податків, а не тільки якийсь сегмент, як це відбувається зараз, коли депутатами вносяться окремі зміни до податкового кодексу в тій чи іншій частині.
По завданню Коаліції ВР – саме Кабмін буде формувати комплексну стратегію реформування податкових відносин в країні. Має бути відповідь на два питання: до чого рухаємось і яким чином це реалізуємо. Цю стратегію представники Кабінету Міністрів мають зробити публічною, презентувати її громадськості, бізнес-середовищу і Верховній Раді, щоб усі розуміли, що кожен новий закон, який буде виноситись Кабміном, є елементом комплексної програми реформування системи податкових взаємовідносин – з чітким переліком змін та термінів їх впровадження.
Прийняти всі необхідні закони відразу, одночасно є неможливим і недопустимим, адже цим може бути порушений платіжний баланс країни.
Саме тому реформа податкової системи може і має бути розтягнута в часі, але при цьому всі мають знати, до якої дати і за якою логікою той чи інший законодавчий акт, який регулює певний податок, має бути прийнятий.
Звичайно, ми не повинні забувати і про глобальну задачу – підвищення інвестиційного клімату в країні, але не варто це плутати із формуванням податкових відносин. Адже ставки податків – це не єдине, що впливає на інвестиційний клімат держави. Він, включає: як прийнятні податкові умови роботи, можливості юридичного захисту бізнесу, справедливості роботи судової системи, прогнозованості макроекономічних процесів в країні, в тому числі національної валюти, стабілізації військової ситуації на Сході країни, ефективності правоохоронних структур, контролюючих фіскальних органів і в кінці-кінців простоти входження і виходу із бізнесу.
На даний момент для того, щоб розвивався вже існуючий бізнес, платив податки, нам потрібна стабільна, проста і справедлива система взаємовідносин в сфері оподаткування. А інвесторів ми маємо заслужити.