Все публикацииПолитика
Спецтема
Коррупция - СТОП!

"Коррупция - СТОП!": Генпрокуратура проверила сообщения о коррупции на Львовской таможне

Более месяца назад, в проект «Коррупция-Стоп», от сотрудников таможни пришло письмо, и приложенные к нему документы, в котором сообщаются факты действия коррупционных схем на Львовской таможне.

"Коррупция - СТОП!": Генпрокуратура проверила сообщения о коррупции на Львовской таможне

В частности сообщается о хорошо организованных и постоянных потоках контрабанды, причастность к которым имеют некоторые депутаты Львовского областного совета и определенные чиновники Львовской таможни. Ниже приведен фрагмент данного письма. Со стороны проекта «Коррупция-Стоп», на имя Генерального Прокурора Украины, были отправлены журналистские запросы. Полученный ответ из Генеральной прокуратуры, по данному вопросу, опубликован ниже фрагмента письма.

Фрагмент письма:

….під революційними гаслами боротьби з корупцією, керівництво Держмитслужби системно вживає неправомірні дії в організаційно-кадровому, митно-тарифному, технологічному та правоохоронному напрямі, що матимуть непередбачуваним у масштабах наслідком посилення беззаконня, зростання соціальної напруги в суспільстві, спотворення образу України як непривабливої держави в інвестиційному та бізнесовому напрямі….

….На підставі порівняльного аналізу оперативної інформації отриманої як із митних органів Євросоюзу так і з витягу центральної бази даних Державної митної служби України встановлено три фірми, які здійснювали великомасштабні контрабандні перевезення товарів через Львівську митницю на територію України в період з 24.09.2010 по 05.03.2011 років.

ОДЕРЖУВАЧІ:

Схема контрабанди цинічна та дуже проста.

Із Євросоюзу товар формується на логістичних центрах митних складів Польщі, що недалеко розміщені біля українського кордону. Із цих складів товар на замовлення різних фірм відправляється в Україну. Після перетину державного кордону, уже на території України, прямо у пунктах пропуску спеціально довірені особи проводять заміну товаросупровідних документів. Попередні документи вилучаються, а видаються уже зовсім на інший товар і на фірму що визначена здійснити цю контрабанду, у десятки разів меншої вартості (всього на 100 – 300 тис. гривень).

Аналіз отриманих нами товаросупровідних документів митних органів Євросоюзу на дані переміщення свідчить, що середня вартість однієї контрабандної поставки становить 12.9 мільйона гривень – але аж ніяк 100 – 300 тис. грн.

При 435 поставці тільки цими трьома фірмами загальна сума ввезеного контрабандного товару становить понад 5.6 мільярда гривень – із яких втрати платежів у бюджет області складають на рівні 1.4 мільярда гривень (при середньо зваженій ставці мита 4.5%).

Аналіз зроблено тільки за півроку, і тільки через один пункт пропуску на західному кордоні – Рава-Руська.

А є ще 3 пункти пропуску. Один пункт пропуску «Ягодин» здійснює стільки оформлень скільки майже три пункти пропуску Львівської митниці разом взяті. То можна собі уявити масштаби контрабандних потоків.

Крім цих фірм, контрабанду здійснювали через митні пости «Краківець» та «Ягодин» ще такі фірми, як «Моньє», «КенпІС», «СПЕЦПОЛІГРАФ», «ТРТ», «VIST Будпроект», що потребує окремого дослідження. Окремої уваги заслуговує транзит у Придністров’я на фірму «Артекс» (м. Тірасполь) через Ягодинську митницю.

Окремого кримінального розслідування потребує оформлення у 2010 – 2011 роках на Ягодинській митниці цукру без врахування антидемпінгового мита, де втрати бюджету складають понад 200 мільйонів гривень.

Так що названі цифри вартості контрабанди через західний кордон можна із впевненістю множити ще як мінімум на 5.

Як бачимо, це явні ознаки кримінального та посадового злочинів – контрабанда та зловживання владою вищим керівництвом Державної митної служби України. Такі масштабні операції контрабанди не під силу організувати простому інспектору, навіть не під силу самотужки без підтримки зверху начальнику митниці.

Характерним прикладом підтвердження вище сказаного є те, що уже після відомого затримання депутатами обласної ради у Львові контрабандного товару що направлявся на фірму ТОВ «Букпромсервіс», де також замість канцелярських товарів виявлено та зафіксовано дорогі брендові товари вартістю до 1 мільйона Євро, ці товари контрабанди і надалі пропускались через пункт пропуску Львівської митниці та направлялись і пізніше безпосередньо розмитнювалися (випускалися у вільний обіг на територію України із мільйонними втратами для бюджету держави) на Чернівецькій митниці.

Дана інформація не стала предметом розслідування і високоповажної комісії із ДМСУ на чолі із Соловковим Ю.П.

Такі дії засвідчують про їх пряму причетність до цих контрабандних схем. В іншому випадку, по цих машинах були б заведені справи про контрабанду.

В ході аналізу отриманих матеріалів випливають цікаві факти, коли товари переміщувались (уже після всім відомого затримання) під гарантіями Конвенції міжнародних дорожніх перевезень (тобто по Карнету ТІР) і на цих книжках МДП на основних листах що повинні зберігатись у митницях вказані назви товарів (для прикладу спиртні напої), а на кордоні і в митницях по місцю розмитнення (Чернівці) заявляються зовсім інші товари – це викликає багато запитань.

По перше, як закривались ці книжки. Де і ким закривались ці книжки.

По друге, книжки МДП є документом суворої звітності та після використання і їх закриття передаються на зберігання у Міжнародну асоціацію перевізників у Брюссель. В іншому випадку АСМАП повинна відшкодувати всі втрати Україні.