Засновник Фонду боротьби з корупцією Олексій Навальний опублікував "секретну" концесійну угоду з приводу системи "Платон", яку йому прислали анонімно.
Відповідний документ обсягом у 305 сторінок, а також документ, де йдеться про "технічне завдання" системи оплати, опубліковано на сайті Навального.
"Наше побіжне дослідження ще раз показало, що, крім того, що саму концесійну угоду укладено без конкурсу, безпосередньо з порушенням закону про "Про концесійні угоди" і законодавства про захист конкуренції, в угоді ще передбачено умову, згідно з якою плата за концесійною угодою не стягується", - пише Навальний на сайті.
Навальний також зазначає, що Ротенберг (власник компанія "РТ-Инвест Транспортные Системы" Ігор Ротенберг, син бізнесмена Аркадія Ротенберга) нічого не платить державі. За словами опозиціонера, в угоді встановлено Плату Концедента (плата держави) у розмірі 10,6 млрд рублів без урахування податків.
"З угоди залишається незрозумілим, звідки взялася саме ця сума, економічного обґрунтування її немає. В угоді також є так звана "сальваторська обмовка", згідно з якою, якщо угоду раптом визнають нечинною, сторони зобов'язуються укласти угоду за найближчими умовами", - стверджує Навальний, а також додає, що 27 січня в Московському арбітражному суді ФБК домагатиметься визнання такої угоди нечинною.
Систему оплати за користування федеральними трасами для вантажних автомобілів масою понад 12 тонн, що отримала назву "Платон", ввели в Росії 15 листопада. Тариф за проїзд становить 1,53 рубля за кілометр, з 1 березня 2016 року він збільшиться до 3,06 рубля. Плата стягується як з російського, так і з іноземного транспорту. Зібрані з вантажівок кошти направляються до Федерального дорожнього фонду. За перший рік роботи планується зібрати близько 40 млрд рублів.
Введення системи "Платон" спровокувало масові протести далекобійників.