Facebook заявив про співпрацю з компанією, яка збирає дані про те, яку рекламу дивляться користувачі соціальної мережі, і про те, які з рекламованих товарів вони купують у магазині.
Намагаючись знайти шляхи для капіталізації соціальної мережі за допомогою реклами, Facebook поступово вводить нові способи відстеження і використання даних про користувачів соцмережі, що провокує побоювання серед тих, хто стурбований захистом персональних даних.
Datalogix придбала дані про 70 млн американських домогосподарств, отримані передусім через картки лояльності клієнтів й інші схожі програми, у більш ніж 1 тис. ритейлерів, включно з бакалійними крамницями й аптеками.
Шляхом зіставлення адреси електронної пошти чи іншої ідентифікаційної інформації, пов'язаної з картами, з адресами електронної пошти або іншої інформації з профілю у Facebook, Datalogix може відстежувати, чи купують користувачі соцмережі продукти після перегляду про них реклами у Facebook.
Електронні адреси й іншу ідентифікаційну інформацію збирають на умовах анонімності для тих груп людей, які бачили рекламу, і для тих, які її не бачили. Datalogix складає звіт для Facebook і рекламодавців, який вказує на те, який підхід і яке демографічне таргетування найкраще сприяють продажам специфічних продуктів поза Інтернетом.
Facebook заявляє, що платить Datalogix за зіставлення даних.
"Співпраця з 45 компаніями засвідчила, що в 70% випадків на кожен долар, заплачений соцмережі рекламодавцем, припадають 3 долари, отримані за рахунок збільшення продажів", - повідомив представник Facebook Бред Смоллвуд.
Багато рекламодавців зараз ще оцінюють такий підхід для просування своїх продуктів. Представник Ford зазначив, що ця інформація обіцяє багато, але додав, що наразі занадто рано подавати офіційну позицію компанії щодо цього питання.
Захисники персональних даних виступають проти використання такої практики, оскільки всі користувачі соцмережі автоматично включаються в дослідження Datalogix і не можуть відмовитися від нього. Для цього їм необхідно зайти на сайт Datalogix, скориставшись посиланням, яке розміщено в розділі допомоги у Facebook.
Facebook і Datalogix зазначають, що індивідуальних даних користувачів про закупи не надають і самій Facebook, і її рекламодавцям. Facebook повідомляє, що працює з незалежним аудитором для відстеження відповідних дій.