ПАТ "Укргазвидобування", яка володіє другим в Україні діючим НПЗ, не підтримує ініціативу ПАТ "Укртатнафта" про введення квот і мит на імпорт бензину і дизельного палива. Про це йдеться в повідомленні Нафтогазової асоціації України (НАУ), членом якої є "Укргазвидобування", повідомляють "Українські новини".
"Ми виступаємо за підтримку легальних українських виробників нафтопродуктів, але без створення повсюдних квот або дискримінаційних мит. Компанія не сприймає торгових бар'єрів для всіх джерел імпорту і спотворення чесної конкуренції", - цитує НАУ слова комерційного директора УГВ Сергія Федоренка.
Топ-менеджер "Укргазвидобування" додав, що компанія виступає за забезпечення енергетичної безпеки країни шляхом диверсифікації джерел постачання та підтримки внутрішніх виробників, як це закріплено в Енергетичній стратегії України та постановах уряду. Водночас, за словами Федоренка, не повинні порушуватися принципи ринкової економіки та вільної торгівлі, рівного доступу всіх гравців ринку до джерел постачання та збуту товару.
НАУ зазначає, що минулого року окремі члени Асоціації почали постійні закупівлі українських нафтопродуктів. Найбільшим попитом, за інформацією галузевої асоціації, користується паливо Шебелинського заводу, яке реалізується на відкритих торгах, як за разовими, так і "формульним" контрактами. З березня 2018 року столична мережа АЗС KLO уклала угоду з просування палив виробництва "Укргазвидобування" під новим брендом Shebel.
НАУ зазначає, що інші члени Асоціації також готові активізувати роботу з українськими виробниками палива за умови адекватної цінової політики і гарантій виконання своїх зобов'язань з боку НПЗ.
"Для нарощування своєї частки на ринку "Укртатнафті" необхідно забезпечити комфортні та гнучкі умови для покупців нафтопродуктів, впровадити систему електронних торгів, запропонувати умови, що гарантують отримання палива в обсязі та цінах, обумовлених при укладанні договорів. Компанії потрібно поетапно здобувати довіру операторів ринку", - резюмує президент Асоціації Дмитро Кулик.
Як повідомляв enkorr, найбільший український НПЗ "Укртатнафта" вимагає ввести квоти на безмитний імпорт бензинів і ДТ з 1 травня. Для бензину і ДТ російського і білоруського виробництва "Укртатнафта" просить ввести квоти в 3 етапи, поступово знижуючи їх до 30% українського ринку (з травня - 50%, липня - 40%, жовтня - 30%). Для палива інших країн компанія просить відразу з 1 травня 2018 року встановити квоту на рівні 30%.
Ця ініціатива викликала критику в експертних і галузевих колах. Зокрема, в "Консалтинговій групі А-95" відзначають, що введення квот спричинить зростання цін для всіх категорій споживачів, зруйнує стійку модель забезпечення країни паливом і не вирішить проблем нафтопереробної галузі.
"Нафтогазова асоціація України" закликала Міжвідомчу комісію при Мінекономрозвитку відхилити вимогу "Укртатнафти" щодо обмеження імпорту нафтопродуктів шляхом введення квот і не допустити монополізації ринку.
Крім того, юристи, зокрема партнер юридичної фірми Sayenko Kharenko Анжела Махінова, зазначає, що подана "Укртатнафтою" заява суперечить українському законодавству і правилам СТО.