Кабінет Міністрів на своєму засіданні в середу, 7 лютого, вніс зміни в порядок проведення конкурсів на перевезення пасажирів автобусними маршрутами загального користування.
Міністр інфраструктури Володимир Омелян, який у січні анонсував міні-революцію на ринку автобусних перевезень, у своєму фейсбуці повідомив подробиці цієї реформи.
Вона передбачає:
- введення конкурсу на міжобласні автобусні маршрути за заявницьким принципом;
- введення вимог обов'язкової наявності на міських і приміських маршрутах автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю в кількості 35% до кінця 2019, а з 2020 року - 50%;
- перевага на конкурсі буде надаватися перевізнику, який пропонує автобуси з низькою підлогою, електробуси, автобуси з більшою категорією екологічності (Євро 3 - Євро 6);
- перевізнику, який працював на маршруті без порушень, надається право продовжити дозвіл ще на 5 років за умови інвестування в оновлення автопарку;
- спрощення процедури проведення конкурсу на внутрішньообласні, приміські, міські автобусні маршрути за рахунок зменшення кількості документів, які подаються на участь у конкурсі, і поступовий перехід на електронну систему подачі документів;
- спрощення процедури відкриття нових автостанцій та врегулювання давньої проблеми взаємовідносин перевізників і автостанцій.
Зараз, за офіційними даними Укртрансбезпеки, від 15 до 20% перевізників, які отримали ліцензію, працюють поза правовим полем без укладення договорів на обслуговування маршрутів. Неофіційна статистика говорить, що на ринку діють 50-60% нелегалів.