Президент Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков допускає підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення з 2018 року в разі виконання "Укрзалізницею" низки умов.
"Минулого тижня відбулося кілька зустрічей з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном, на яких було чітко вказано, що тарифи можуть змінюватися. Однак цьому мають передувати кілька подій. По-перше, наведення порядку в керівництві "Укрзалізниці". Ми повинні розуміти, хто очолить компанію, а для цього необхідно почати конкурсний відбір", - сказав він, передає
Він зазначив, що "Укрметалургпром" чекає на призначення нового топ-менеджменту УЗ, тому що "питання підвищення тарифів слід приймати під середньострокову програму дій і чіткі гарантії з боку менеджменту в частині цільового використання коштів, у т.ч. від індексації тарифів, яких тимчасове керівництво апріорі дати не може".
Другою умовою, за його словами, повинен стати прозорий і ефективний механізм інвестування в УЗ.
"Ми досі не знаємо, скільки залізниця інвестувала коштів від попередніх підвищень. Але ж за останні три роки УЗ отримала понад 20 млрд грн від підвищення залізничних тарифів. Було б добре зрозуміти, на що ці гроші були і будуть витрачені?" - зазначив Каленков.
Голова "Укрметалургпрому" також нагадав, що на рахунках УЗ зараз понад 7 млрд грн, і "вони не знають, куди їх витратити, хочуть вкласти в якісь цінні папери".
Він також застеріг залізницю від перекручувань, коли спецрахунок відкривають тільки під гроші від підвищення тарифів.
"Усі гроші на інвестиції УЗ повинна витрачати прозоро. Тобто необхідно створити один загальний рахунок, куди акумулюють гроші під затверджену інвестпрограму УЗ. Підприємства повинні розуміти, що розшиваються вузькі місця, замовляються вагони. Тоді з бізнесом буде набагато легше говорити про прогнозоване навіть довгострокове зростання тарифів", - підкреслив О. Каленков.
Водночас голова "Укрметалургпрому" виступив категорично проти підвищення тарифів із жовтня 2017 року.
"У 2017 році не може бути мови про підвищення тарифів просто тому, що ці гроші не витратяться. Вони будуть проїдені найбільш неефективно", - сказав він.
Говорячи про ухвалення позитивного рішення тарифним комітетом Мінінфраструктури, він зазначив, що такі узгодження підвищення залізничних тарифів були і в лютому на 25%, і в червні.
"Але ми все-таки сподіваємося, що це тільки перший крок, і цей проект буде розглянуто і залученими міністерствами (МЕРТ, Мінфін, Держрегслужба), і в самому Мінінфраструктури", - зазначив О. Каленков.
Плюс, за його словами, буде проаналізовано вплив підвищення на всі галузі.
"Я кажу не тільки про ГМК, а й про хіміків, будівельників, цементників, аграріїв. Усі галузі виступають категорично проти підвищення цього року. Усі галузі згодні розмовляти про нормальне, помірне підвищення тарифів наступного року. При тому що буде проконтрольовано, на що будуть витрачатися гроші", - констатував голова "Укрметалургпрому".
Як повідомляли раніше, міністр інфраструктури Володимир Омелян пов'язав підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення з кадровими призначеннями в "Укрзалізниці". При цьому, за його словами, якщо перезавантаження топ-менеджменту УЗ буде затягуватися, то підвищувати залізничні тарифи на 22,5% з 1 жовтня не можна.