Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" звернулося до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням доручити Міністерству інфраструктури і ПАТ "Укрзалізниця" скасувати знижки на залізничні тарифи і портові збори для транзиту руди і вугілля з Росії з другого кварталу 2017 року.
Про це повідомляє UAprom.
"У поточних умовах таке рішення дозволить забезпечити ефективніше використання вітчизняної транспортної інфраструктури, виключити практику субсидування транзиту за рахунок експортерів, збалансувати вантажні потоки через українські порти", - йдеться в листі голови "Укрметалургпрому" Олександра Каленкова до прем'єра.
Зазначають, що з боку "УЗ" і Мінінфраструктури триває практика надання преференцій транзиту з Росії у вигляді знижок на залізничні тарифи і портові збори.
"Надання знижок російському транзиту, який, до речі, є конкурентом для вітчизняних гірничо-збагачувальних комбінатів, відбувається на тлі ініціативи «Укрзалізниці» підвищити тарифи на вантажоперевезення в середині країни на 25%, а також практики стягування 100% портових зборів з вітчизняного експорту, що, по суті, є прямою дискримінацією вітчизняних експортерів», - йдеться в листі.
Голова "Укрметалургпрому" зазначає, що останні події в країні, які призвели до припинення вантажного сполучення з тимчасово непідконтрольними територіями, змушують поглянути на проблему преференцій транзиту з РФ з іншого боку.
"Зокрема, в результаті блокади виробництво чавуну в Україні 2017 року може знизитися на 4 млн т (у зв'язку із зупинкою Алчевського МК, Єнакіївського МЗ і «Донецьксталі»), що призведе до необхідності збільшити відвантаження залізорудної сировини на експорт через глибоководні порти України майже на 0,5 млн. т на місяць (додатково до 1,2 млн т на місяць, які відвантажували до блокади", - наголошено в листі.
В асоціації нагадують, що через блокаду НКТ Україна буде змушена імпортувати з травня і до кінця року близько 0,6 млн т антрациту на місяць, переважно з використанням морського транспорту.
"Крім того, додатково доведеться імпортувати морем близько 0,4 млн т на місяць коксівного вугілля для потреб вітчизняного ГМК. Таке істотне збільшення вантажопотоків (особливо імпортних), швидше за все, перевищить пропускну здатність вітчизняних портів, що призведе до двох негативних наслідків", - вважають в "Укрметалургпромі".
По-перше - до неможливості забезпечити перевалку імпортного коксівного вугілля в запланованому обсязі, що призведе до подальшого скорочення виробництва в металургії. Для інформації: недовантаження 1 млн т коксівного вугілля еквівалентне зниженню виробництва чавуну на 1,25 млн т, що, зі свого боку, призведе до скорочення експорту на $0,5 млрд.
По-друге - до неможливості забезпечити перевалку залізорудної сировини на експорт у запланованому обсязі, що призведе до скорочення виробництва в гірничодобувній галузі. Для інформації: недовантаження 1 млн т залізорудної продукції еквівалентне скороченню експорту на $0,07 млрд.
"У таких умовах продовження практики надання транзитних знижок для залізної руди походженням з РФ, яка займає дефіцитну пропускну здатність вітчизняної транспортної інфраструктури, становить ризики для скорочення виробництва в металургійній і гірничорудній галузі з вкрай негативними наслідками для платіжного балансу України, є недоцільним і відверто шкідливим для економіки України", - констатує голова "Укрметалургпрому".