Харківський підшипниковий завод (ВАТ "ХАРП") заявляє, що поширена "Укрзалізницею" інформація про закупівлю винятково українських підшипників не відповідає дійсності.
Про це йдеться в офіційному повідомленні заводу, поширеному прес-службою.
"Насправді, «Укрзалізниця» централізовано закупила підшипники виробництва АТ «ХАРП» для вантажного складу. Водночас на адресу локомотиворемонтних заводів, що входять до складу ДП «Укрзалізниця», за фактом 2014-2015 рр. АТ «ХАРП» не було відвантажено жодного локомотивного підшипника. У відкритих джерелах інформації є дані за цей період: про надходження на ринок України близько 25 тис. локомотивних підшипників на суму близько 100 млн грн, у тому числі з Російської Федерації", - заявив генеральний директор АТ "ХАРП" Володимир Коханов.
За його словами, представники заводу звернулися до Міністерства інфраструктури України та в адміністрацію залізничного транспорту України з метою перевірити заяви сторін і дати можливість відповідним службам розібратися в ситуації, що склалася, проте не отримали ніякого результату.
"Центр забезпечення виробництва ПАТ "Укрзалізниця" замовчує той факт, що ХАРП неодноразово звертався з заявами про необхідність проведення прозорих відкритих тендерів для централізованої закупівлі «Укрзалізницею» локомотивних підшипників, як на адресу Міністерства інфраструктури України та адміністрацію «Укрзалізниці», так і до керівництва локомотиворемонтних заводів (ПАТ «Тепловозоремонтний завод», ПрАТ «Дніпропетровський електровозоремонтний завод», ПрАТ «Запорізький електровозоремонтний завод», ПрАТ «Львівський локомотиворемонтний завод», ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод» тощо) для того, щоб уникнути непрозорих схем і недоброякісних постачальників підшипникової продукції", - говорить Коханов.
Зокрема, він пропонує перевірити закупівлі, які проводив у другій половині 2014-го - першій половині 2015 року для ремонтних заводів "Центр забезпечення виробництва" "Укрзалізниці".
"Підшипникову продукцію використовують у вузлах, що відповідають за безпеку руху. Закупівля підшипників, сепараторів неналежної якості призводить до аварій, сходження з колії вагонів. Такі випадки, на жаль, були в практиці «Укрзалізниці», коли через неналежну якість підшипникової продукції корпорації ЕПК виникали аварійні ситуації, і ЕПК була змушена замінити всі підшипники, раніше поставлені на «Укрзалізницю». Однак і після цього «Укрзалізниця» не ввела додаткової сертифікації, і, таким чином, залишається можливою закупівля підшипникової продукції неналежної якості, - зазначає генеральний директор АТ "ХАРП" Володимир Коханов. - Тим паче, що ХАРП знайшов можливості для того, щоб знизити ціну для «Укрзалізниці» на закупівлю сепараторів для підшипників на суму понад 500 тис. грн, аби відповідати найменшій тендерній ціні, про що керівництво «Укрзалізниці» повідомили відповідним листом. Це також залишилося без відповіді".
Нагадаємо, раніше на адресу "Укрзалізниці" прозвучали звинувачення в тому, що вона закуповує підшипники російського виробника. В "Укрзалізниці" ці звинувачення назвали безпідставними, пославшись на те, що в період з 2015-го по 2016 рік (у тому числі в 2016 році за пролонгованими договорами 2015 року) для потреб "Укрзалізниці" постачали винятково продукцію харківського заводу ПАТ "ХАРП".