Спроби заблокувати роботу ПАТ "Укрзалізниця" за допомогою Антимонопольного комітету не дадуть організаторам процесу ніякої вигоди. Охочі поставляти паливо мусять виходити на тендер і пропонувати низьку ціну, а не займатися шантажем.
Про це написав и.о. голови ПАТ "Укрзалізниця" Олександр Завгородній у колонці на сайті ВЦРТІ.
"Усіх, хто намагається реанімувати корупційні схеми я особисто хочу попередити - ви даремно втрачаєте час. Хочете поставляти паливо на "Укрзалізницю"? Ми відкриті. Виходьте на тендер, пропонуйте кращі умови і вигравайте. У нас усе відкрито і прозоро. Є моніторингова комісія з представників громадськості та експертів, на тендери ми завжди запрошуємо ЗМІ. Перемогти можна тільки чесно запропонувавши найнижчу ціну. Інших варіантів немає. Домовлятися, шукати посередників, намагатися нам погрожувати немає сенсу. Повернення до минулого не буде - це я особисто гарантую. На шантаж ми не піддамося. Не для того ми витратили час і сили на організацію прозорої системи закупівель, щоб відступити під тиском", - заявив Завгородній.
За його словами, принципова позиція керівництва підприємства у питанні прозорості закупівель викликала жорстку реакцію учасників старих схем.
"Жорстка позиція керівництва "Укрзалізниці" через абсолютну прозорість проведення тендерів на закупівлі палива викликала дуже жорстку реакцію. Стара система чинить опір і блокує процедуру. Це прямий шантаж. Нам дуже старанно вставляють палиці в колеса... Головна мета організаторів блокування поставок палива на наше підприємство - затягнути час і створити критичну ситуацію на "Укрзалізниці". Вони подали скарги на тисячу сторінок! Просто щоб на вивчення пішло багато часу, перемога їм не потрібна. Вони використовують усі юридичні зачіпки тільки для цього", - підкреслив він.
Нагадаємо, 19 лютого 2016 року філія Центру забезпечення виробництва провела процедуру розкриття тендерних пропозицій на закупівлю дизельного палива за участю представників компаній-учасників торгів, громадськості та ЗМІ. Найбільш економічно вигідною було визнано пропозицію ТОВ "ВОГ Аеро Джет", яку 23 лютого 2016 року акцептували.
Однак 3 березня Антимонопольний комітет України (АМКУ) призупинив закупівлю дизпалива для потреб залізничної галузі. Підставою стали скарги компаній-учасників конкурсу ТОВ "Елемент Нафта" і приватного підприємства "Окко-Бізнес Контракт". Напередодні, 2 березня "Укрзалізниця" надала АМКУ всі роз'яснення стосовно викладених скаржниками зауважень і всю необхідну документацію конкурсних торгів. У ПАТ наполягають на якнайшвидшому розгляді скарг, тому що запасів палива в "Укрзалізниці" вистачить всього на п'ять днів.