Кадрові зміни в "Укрзалізниці" пов'язані з бажанням "кураторів" транспортної галузі з Банкової повернути на підприємства колишні корупційні схеми.
Про це у статті "Сім'я Завгородніх облаштовується на Укрзалізниці" пише РБК-Україна.
"Фінансові потоки, що циркулюють через найбільше державне підприємство "Укрзалізницю", взято під контроль Банковою. Судячи з наявної інформації, так звані "куратори галузі", яких при Вікторі Януковичі називали "смотрящими", натиснули на профільного міністра Андрія Пивоварського – і завели в керівництво УЗ своїх людей. Після чого домовилися про дружбу зі структурами Ріната Ахметова, чиї корпорації є великими клієнтами держпідприємства", - пише видання.
Новий керівник підприємства реалізує на "Укрзалізниці" ті самі схеми зі своїми "сімейними" підприємствами, які працювали на Придніпровській залізниці.
"В якості плати за вірну службу Олександру Завгородньому дали право освоювати бюджети держпідприємства через сімейні комерційні структури. ЗМІ вже писали, що схеми Завгородніх були обкатані на Придніпровській залізниці і при реконструкції залізничного вокзалу в Дніпропетровську", - підкреслюється в матеріалі.
У статті зазначено, що вже зараз на підприємстві запроваджено режим максимального сприяння інтересам Ріната Ахметова, а пасажирські перевезення приносять у жертву.
"УЗ вже працює в інтересах бізнесу Ріната Ахметова. Зокрема, ставши в.о. гендиректора, Олександр Завгородній збільшив кількість локомотивів на станції Комиш-Зоря - ключовому вузлі, через який йдуть транспортні потоки в Маріуполь. Де, як відомо, розташовані два ключові металургійні активи СКМ - ММК ім. Ілліча і "Азовсталь". Співробітники УЗ кажуть, що для здійснення цього заходу новий в.о. керівника держпідприємства навіть забрав локомотиви з пасажирських перевезень", - пише журналіст.
Головною метою, на думку видання, є розвал тягових можливостей підприємства з метою приходу приватних компаній зі своїми локомотивами.
"Локомотиви вже усвідомлено доводять до стану брухту. І Олександр Завгородній в якийсь момент зможе цілком обгрунтовано заявити, що у держави не залишилося тягових потужностей, тому залізниці не вижити без приватних локомотивів. Ну а замість пасажирських поїздів будуть ходити автобуси, про що Завгородній теж заявляв. Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава вважає, що керівництво навмисне замовчує почастішання випадків загоряння локомотивів на залізницях країни", - йдеться в статті.
Нагадаємо, 8 липня Олександра Завгороднього було призначено виконуючим обов'язки голови "Укрзалізниці". Це призначення викликало негативну реакцію в ЗМІ та експертному середовищі, тому що керівника найбільшого українського державного підприємства призначили без конкурсу. "Призначення без відкритого та прозорого конкурсу однозначно можна вважати негативним. Пояснення міністра Пивоварського про коментарі майбутнього директора у Фейсбуці, які йому сподобалися, - це смішно. Єдина причина, якою можна пояснити таке призначення без конкурсу, - зробити процес непублічним. І зробити нового керівника залежним від міністра", - заявив тоді голова Центру протидії корупції Шабунін.